Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2016, 06:40   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard Zijn deze 2 maatregelen nu zo asociaal ?

De grote baas van Aviapartner vraagt aan de regering "harde wetten" (staat in De Standaard, maar in abonnee gedeelte).

Maar is dat nu zo hard ?
Zijn de landen die in de voorbeelden gegeven worden dan zo'n vuil-kapitalistische regimes ?

Citaat:
....
Hij verwijst naar het model in Spanje, waar ze bij stakingen van de afhandelaars op de luchthaven een minimumdienst van 90 procent moeten verzekeren. ‘Dat wil zeggen dat negen op de tien vliegtuigen op tijd moeten vertrekken tijdens een staking. Slechts bij 10 procent van de vluchten mag er een vertraging zijn.’
...
Levaux zegt ook dat in Frankrijk een werknemer van de afhandeling minstens drie dagen op voorhand individueel bij de werkgever moet opgeven dat hij zal staken. ‘Ook in andere landen zijn er beperkingen.
...
Passagiers die niets fout hebben gedaan, worden gegijzeld’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden