Los bericht bekijken
Oud 16 mei 2016, 21:24   #165
bedrijven docter
Minister

bedrijven docter's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Wiskunde In Recht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Waarom heb je een wiskundige nodig bij het opzetten van een sterfhuisconstructie?

Als ik het goed begrijp bestaat het plan erin om in plaats van een faillissement aan te vragen 'in vereffening te gaan'. Omdat die juridische vorm zeer beperkt beschreven wordt in de wetgeving, is het mogelijk om veel vrijer de activa ten gelde te maken, onder andere het rijkelijk vergoeden van nieuwe leveranciers (de consulent) en het verpatsen van onderdelen van de onderneming aan de koper van je keuze (aan de prijs van je keuze).

Op welke manier speelt wiskunde dan een rol? Of bestond jouw bijdrage vooral in je kennis over eerdere vonnissen en arresten?
Dit was mogelijk tot voor de wetswijziging van 2012 !alleen de prijs heeft altijd juist moeten zijn, tot voor de uitspraak van de rechter van Mechelen was dit de venale waarde ,daarna de going concern waarde.

Het verkopen aan de koper van je keuze (lees vroegere zaakvoerder) is nu ook geblokkeerd sedert de laatste vereffeningswet.

Het rijkelijk vergoeden van de consulent is nu ook voorbij omdat de rechtbank van koophandel de vergoeding net zoals bij curatele moet goedkeuren.

Maar bij een sterfhuisconstructie komt veel meer kijken anders waren die kriegspiele niet nodig en de sterfhuisconstructie via het vereffeningsscenario kent zeer veel varianten

In de stefhuisconstructie van de houten klare waren dit de agenda punten van de brainstorms :

Redden van onderneming en faling van de vennootschap
Sale en lease back winkel inrichting
Verkoop immateriële activa en goodwill (naam en klienteel )
Volkomen delegatie 1277 bw
Cessie van schuldvordering 1690 bw
Ontbindende voorwaarden bij 1e contract (geheim zie tegenbrief)
Opschortende voorwaarden bij de quasi opsplitsing van de vennootschap (oneigenlijk gebruik van de fusie en splitsingswetgeving) voorwaarde akkoord curator .
1321 geregistreerde tegenbrieven (nopens de naam van de feitelijke overnemer ,niet de overnemer door middel van wettelijke simmulatie)
Respecteren van het voorrecht van de verhuurder
Vrijgeven van de huurwaarborg om terug startkapitaal te hebben
Alarm procedure
Bijzonder verslag
Ontslag personeel door curator
terug in diens name personeel

dit noem ik combinatorics en heeft ook veel te maken met verzamelingen leer .

Alles zit dus in de voorbereiding.

HIJ DIE VERGEET ZICH VOOR TE BEREIDEN,BEREIDT ZICH VOOR OM VERGETEN TE WORDEN;

Over de toepassing van wiskunde kom ik terug in een apart bericht omdat ik U een inzicht wil geven zonder dat ik mijn geheimen verraad.Maar hetheeft veel te maken met het verschil tussen euclidische en niet euclidische meetkunde.

Verandert men 1 axioma dan is de uitkomst totaal anders en meestal net het tegenovergestelde.