Los bericht bekijken
Oud 17 mei 2016, 10:36   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.006
Standaard

Nederland geeft het voorbeeld hoe men de vervuilende personenwagens geleidelijk meer bestraft via taksen en de milieuvriendelijke personenwagens fiscaal méér stimuleert. Opvallend hierbij: de plug-in-hyride wagens -waarvan geweten is dat vele zelden hun accu regelmatig opladen, en dus navenant vooral fossiel rijden- worden minder fiscaal gestimuleerd.

Citaat:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...ngen-2017-2020

Beleid autobelastingen van 2017 tot 2020 in hoofdlijnen:

Verlaging van de aanschafbelasting personenauto's en motorrijwielen (bpm) voor 2020 met in totaal 14,7%.

Verlaging van 2% van de motorrijtuigenbelasting (mrb) voor alle personenvoertuigen.

Verhoging van de mrb voor vervuilende dieselpersonenvoertuigen en dieselbestelauto's vanaf 1 januari 2019.

Vermindering van het aantal bijtellingscategorieën van 4 naar 2.

Verlaging van het algemene bijtellingspercentage van 25 naar 22.

Versterking van de fiscale stimulering van volelektrische auto's.

Vermindering van de fiscale stimulering van plug-in hybridevoertuigen.
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden