Los bericht bekijken
Oud 19 mei 2016, 08:39   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Eenbenige jihadi wraakt Brusselse rechtbank

BRON

Detail tekst:

Citaat:
De zoon van een Brusselse rechter kwam om bij de aanslag op het metrostation in Maalbeek. Bilal E.M. (27), een van de opgepakte verdachten van de aanslagen op de luchthaven en de metro, vindt dat de rechtbank van Brussel daarom niet meer objectief kan oordelen.
Dat zat er al aan te komen denk ik dat er zo ééntje van de opgepakte verdachten het zo zou spelen om zijn hachje weten te 'redden'.

Citaat:
Het verzoek tot wraking of verschoning wordt zo spoedig mogelijk ter terechtzitting behandeld door een meervoudige kamer waarin de betreffende rechter geen zitting heeft. De betrokkenen bij de wraking worden in de gelegenheid gesteld te worden gehoord. De meervoudige kamer kan ambtshalve of op verzoek van de verzoeker of de rechter van wie wraking is verzocht, bepalen dat zij niet in elkaars aanwezigheid zullen worden gehoord. De meervoudige kamer beslist zo spoedig mogelijk. De beslissing is gemotiveerd en wordt direct in het openbaar uitgesproken en aan de verzoeker, de andere partijen en de rechter van wie wraking was verzocht, medegedeeld. Tegen de beslissing kan geen bezwaar of beroep worden ingesteld. Wel is het mogelijk de wrakingskamer zelf of een lid daarvan te wraken wanneer men denkt dat deze vooringenomen is.
Mocht na de wrakingsactie de schuld van de opgepakte verdachte(en) meer dan voldoende bewezen zijn, dan zouden de rechters de straf maal drie (lees: levenslang) moeten doen.