Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1
Emmeren en emmeren dat de laatste 30 jaar wanbeleid niet in 2 jaar weg te werken zijn. Dat hoor ik de N-VA'ertjes hier dagelijks janken.
Dat belet ze evenwel niet, als er dan eens een meevaller is zoals dit topic om de pluimen op hun eigen hoed te steken.
Waarom is dit dan niet het gevolg van het beleid van de vorige regeringen ?
|
Wel geloof het of niet maar een beleid van een regering zie je na een jaar.
Voorbeeld di Rupo veranderde de wetgeving over inschrijving van bedrijfswagens; Na een jaar was de gedragswijzigende belasting al duidelijk zichtbaar op de markt, je zag dus dat mensen kleinere en minder veilige wagens kochten en nog altijd kopen, en je zag de knik in de curve in de mortaliteit of de ongevallenstatistieken stijgen... Dat is een voorbeeld hoe beleid impact heeft op de begroting en tegelijkertijd externaliteiten heeft of ongewenste nevenwerkingen waar zelfs niemand een verklaring achter zoekt.
Je kreeg dus door de belastingsvriendelijke maatregelen van Dirupo een faillissementsrecord, wat uiteindelijk als je 8000 bedrijven per maand doet failliet gaan, komen daar 16000 werklozen per maand bij. Naa eenjarig of drie failliessementsrecords gezet te hebben heeft Dirupo een record aan werklozen veroorzaakt.Zijn klassieke truck omdat op te vangen is en blijft gewoon tewerkstelling bij de overheid aanzwengelen, en een zee aan mensen kunstmatig tewerkstellen. Dat was dan het systeem om de statistieken te vervalsen was gewoon iedereen tijdelijk werkloosheid geven en overbruggingen laten doen zodat niemand moest afgedankt worden zo heette het...
Voor sossen is dat natuurlijk een onbegrijpelijk verhaal. Ik zou zeggen, zelfs al ben je verkozen, als je de machine van de economie niet weet te bedienen, en als je niet begrijpt dat economie het gedrag is van mensen, en als je niet begrijpt dat mensen zich egoïstisch gedragen en zoeken naar hun profijt , danmoet je niet verwonderd zijn dat sossen zo'n blunders maken...
Maar bon, mijn tekst is hier gewoon. Parels voor de varkens