Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2016, 08:53   #14
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
stond in de kranten. En daar hoef je toch niet zo ver te gaan zoeken? Sommige werknemers weten ook dat er op sommige momenten weinig te doen is en op sommige momenten veel. Dat zijn dan mensen die op die kalme momenten liever thuis iets doen dan wat te rondlummelen op het werk en op de momenten dat het nodig is, geen probleem hebben om eens weken van 50-60 uur te doen.

Is dat trouwens niet al voor velen zo? Ik ga deze week niet aan mijn 38 uur komen, maar volgende week zal ik dagen hebben van 10-11 uur. En waarom niet?
Zolang je zelf baas bent over je agenda, is dat geen probleem. Ik doe dat ook zo.Soms meer, soms minder.

Maar van zodra een baas je oplegt om opeens in een drukke periode dagen van 10-11 uur te draaien (die je in rustigere periodes terug neemt) dan is er voor mij echt een brug te ver gegaan. Mensen hebben recht om hun werk en prive leven te kunnen organiseren. Kinderen moeten opgehaald worden, het huishouden moet gedaan worden, er zijn ook nog andere verplichtingen savonds (hobbies, verenigingen...) die ook belangrijk zijn. Dat zou allemaal moeten schuiven voor de baas zijn wensen.

Hiervoor staken is de evidentie zelve. Dit is sociale achteruitgang.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden