Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Ja, Zjaak is wel dé referentie van dit forum, goe bezig … 
|
Niet te min zit hij er meestal wel vlak op
Citaat:
Ok, ik laat de technische atributen dan even weg en zal beginnen met dit:
“Persoonlijk heb ik zelf al vele gevallen van telepathie en precognitie ervaren (en nog) en ook bij anderen.”
|
ge bedoelt : gij persoonlijk dus ?
Ja en ?
Wat moet ik daarmee ?
Er zijn er genoeg die beweren dat de maagd Maria gezien hebben
Citaat:
Heb jij nog nooit meegemaakt dat je ‘wist’ wat iemand anders ging zeggen of doen, zonder dat daar ‘n directe aanleiding voor was of dat je ‘voorvoelde’ dat er iets ging gebeuren of verschijnen en dat ook spoedig zo uitkwam ?
|
Jep meemaals
En daar zijn andere verklaringen voor al blijft het natuurlijk beklemmend als je dat zelf ervaart.
Weet ge... die foto hierboven over die nachtmerrie die stond er ook niet voor niks
Citaat:
Ik maak dat regelmatig mee en toen ik jonger was, kon ik zelfs voornamen en leeftijden ‘raden’ van mensen die ik voor de eerste keer zag.
|
Ook dat is vaak geen wonder en bovendien erg bias daar ge natuurlijk alleen de keren dat ge er vlak opzat ervaart als zó bijzonder
Citaat:
Soit, ook dit toont aan dat bewustzijn non-lokaal is en de omgeving beïnvloed:
“When human consciousness becomes coherent, the behavior of random systems may change. Random number generators (RNGs) based on quantum tunneling produce completely unpredictable sequences of zeroes and ones. But when a great event synchronizes the feelings of millions of people, our network of RNGs becomes subtly structured. We calculate one in a trillion odds that the effect is due to chance. The evidence suggests an emerging noosphere or the unifying field of consciousness described by sages in all cultures.”
http://noosphere.princeton.edu/
Komt hiervan: http://www.princeton.edu/~pear/experiments.html
|
zeer betwijfelbaar (ik zal het opzoeken in zover dit kan)
Maar neen ook dit toont niet aan dat het bewustzijn zich buiten ons brein zou bevinden.
Dat zou dan hooguit weer kunnen aantonen dat mensen een soort telepathische gaven bezitten.
Maar zoals ik zeg : hoog betwijfelbaar
Want hoe weten en meten ze dat "great event synchronizes the feelings of millions of people" ?
en die kans dan... komaan
uiteraard is er hopen onderzoek naar gedaan... maar 3x helaas
Citaat:
Als je het bovenstaande niet kan weerleggen.. en dat kan je uiteraard niet, wie is er dan in feite aan ’t zweven, beste Praha ?
|
Er valt niks te weerleggen, beste Diego ...daar het pulp is.
Het is niet omdat er een paar welklinkende namen en wetenschappelijke termen gebruikt worden dat het iets voorstelt.
"Noetic sciences are explorations into the nature and potentials of consciousness using multiple ways of knowing—
including intuition, feeling, reason, and the senses. Noetic sciences explore the "inner cosmos" of the mind
(consciousness, soul, spirit) and how it relates to the "outer cosmos" of the physical world.[1]
misschien rinkelt er een belletje ?
Dit is dus alles behalve wetenschap en ze zeggen het bij voorbaat zelf