Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Waarom zou mijn bewustzijn zich ook buiten mijn brein bevinden ? Heb je daar argumenten voor die daadwerkelijk te toetsen zijn ?
|
Wel, de enigste manier om dat te weten, en dat is het laatste waar ik nog op ga antwoorden, gezien u niet weet wat ik voor mezelf wel weet, is de slaapfase !
Ik stel enkel vast dat je lichaam ergens ligt te slapen, het is niet actief, jouw brein maakt enkel overuren om alles te verwerken wat je overdag aan indrukken hebt opgedaan, het is ook bezig om te herstellen wat je zelf aan schade hebt veroorzaakt door onhandige zaken, bvb je hebt je gesneden...je lichaam gebruikt altijd de slaapfase om te herstellen, terwijl andere actieve gebieden geen prioriteit meer hebben, dan kunnen ze zich beter concentreren om de schade te herstellen terwijl het lichaam in rust is.
Maar jou denken, gaat over naar dromen, je neemt aan dat je brein die dromen produceert, neen, hersenen verwerken enkel je trium van voelen denken en doen in context van uiten van je daagse waakbewustzijn, snachts heb je dat niet, je bent niet aandachtig bezig met je werk, maar je aandacht verschuifd naar het dromen en dat dromen beschouw ik ook als een werkelijkheid, waarin de hersenen datgene verwerken wat je overdag hebt opgedaan, in die zin kan en zal je bewustzijn zich losmaken van je lichaam dus ook buiten je brein en je brein is steeds maar bezig te verwerken en te herstellen meer doet dat niet !
De toetssteen is het bewijs dat je hieraan kunt overhouden..meer niet maar dat overtuigen aan de wereld zal een ander paar maouwen zijn...
als dat onsamenhangend is, dan kan ik me beter niet meer bemoeien met wat de wetenschap wil dat de wereld gelooft omdat er nu eenmaal een bepaalde sceptisme is dat met geen overtuigende bewijzen te staven valt immers de wetenschap houdt enkel rekening met reproduceerbaarheid en het moet te toetsen of te bewijzen zijn, het probleem is vaak het geval dat samenwerking van hart en brein gebrekkige is..ofwel is de aandacht zuiver op wat het brein wilt dat je doet, ofwel wat het hart wil dat je doet, of er naïviteit aan ten grondslag ligt is mij een raadsel waarom ?