Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik had het wel over verplicht het aanbod aanvaarden om te overnachten in een ocmw-voorziening, indien hij of zij anders buiten zou overnachten.
(en zelfs vroeger, de instellingen die soms "de kolonie" genoemd werden, daar in de Kempen vb., waren geen strikt gesloten instellingen.
't Is vb. moeilijk om iemand opgesloten te houden, als hij een beetje mag werken op een boerderij.)
post scrotum: als ik jouw post herlees, word ik zelfs een beetje boos. Heb jij de openingspost gelezen: het gaat toch niet over criminaliseren van buiten slapen (op buiten slapen wordt geen straf gelegd),
maar over het verplicht aannemen van een opvang 's nachts in de kou ...
Zijt gij eigenlijk wel van goede wil bij het discuteren ?
.
|
Ik zeg gewoon directer waar uw voorstel in essentie op neerkomt. Wat gaat u doen als de dakloze niet wil meekomen? Hem verplichten. Hem vasthouden tegen zijn wil. Hij mag niet naar buiten. Gewoon omdat hij arm is mag hij niet op straat.
Ik ben trouwens nooit een communist geweest. Ik begrijp wel de strategie om iedereen die niet akkoord gaat met de overdracht van macht aan corporaties een communist te noemen. In de VS gebruiken sommigen ook die smeriger strategie tegen Sanders. Daarbij noemde u me net geleden ook nog eens gratuit een leugenaar. Ja wie heeft hier dan eigenlijk reden om kwaad te worden?
Ik vind de strategie van linkse elementen om de NVA nazi's te noemen laag bij de grond. Maar ik dien vast te stellen dat NVA ers ook niet vies zijn van gelijkaardige manieren van handelen.