Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2016, 22:15   #23
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Nu gaan ze geld en middelen aanwenden om de laaggeschoolden vluchtelingen op te leiden.
Weeral voor de allochtonen, en wat met de autochtone jongeren die geen werk hebben?
Waar is daar het geld en de middelen?
Ik vraag me af hoe je als inwoner van een ander land het lef kan hebben om elders werk te gaan zoeken, zonder enige opleiding, taal- of cultuurkennis dus zonder enige troef, wetende dat de productie daar al lang niet meer plaatsvindt, dat er integendeel zich een schuldencrisis tot en met afspeelde waarin toestanden als die in Afrika normaal waren en meer dan 1/5e van de jongeren kansloos thuis zit, zowel "oude nieuwkomers" als autochtonen!

Toen de Grieken enkele jaren naar hier kwamen waren die ontzettend bescheiden en lieten geen kans onbenut om te zeggen dat ze onmiddellijk weggingen zodra het beter zou gaan met hun land! Beschaamd om anderen hun job af te pakken en zich zeer bewust van die problematiek!
Tegelijk laten we hier wel mensen van andere continenten en masse binnen, die zijn veel meer waard dan de Europese jongeren waarvan ze ook in België maar zeker binnen Europa in veel regio's er 1 op 5 tegen wil en dank werkloos, toekomstloos en vaak ook dakloos bijgevolg (of bij de ouders) blijven!! Daarmee ontstaat er een verloren generatie die dan nu nog moet plaatsmaken voor nieuwkomers met een totaal andere achtergrond die er de afgelopen 30 jaar niet in geslaagd zijn zich erg geliefd te maken (hoe erg ook dat is voor al degenen die thans wel verdienen om geliefd te worden! Maar ze zitten dus zelf geen haar met mekaar in, waarom verwachten ze dan dat wij inzitten met wat hun bevolking ginderachter uitsteekt en mekaar aandoet?

Maarja, in het hoogopgeleide "Arabië" is er geen nieuws over het westen. Of niemand slaat ooit een krant open. Oh wacht, bestaat dat er? Zou niet erg veel opbrengen denk ik, aangezien mensen er amper kunnen lezen.

Laatst gewijzigd door Paddenstoel : 31 mei 2016 om 22:16.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden