Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2016, 01:15   #38907
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Ja spraakgebrek en meer,
Wat een walgelijke manier van Nederlands te spreken, het doet mij denken aan die verdwaasde sukkels uit het Gooi met een borrel te veel op.

Gelukkig worden er hier en daar in Amsterdam al maatregelen getroffen, om dergelijke "kouwe kak", uit onze kroegen te weren. Of indien nodig van een goed pakslaag te voorzien.

Jeff
Da's dan weer zo jammer Amsterdams van je. Kijk het is ook m'n favoriete Nederlandse dialect niet, zelfs niet van Noord en Zuid Holland, maar als Brabander mag ik zo'n regionale identiteit wel en respecteer ik het zelfs. Ik wilde schrijven, dat men mij als een Brabants boerke zag, maar noordelijke en oostelijke Nederlanders schijnen te denken dat ik Belg ben (dan vraag ik af of ze ooit onder de rivieren zijn geweest) en buiten Europa denken ze dat ik een Duitser ben (maar dat hebben meer Nederlanders).....

Kijk Amsterdams dialect, is net zoals Haags of Rotterdams, leuk, maar mooi, ik geef toe mooier dan Leids, maar niet het mooiste Nederlandse dialect...