Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U leeft een leven dat alleen bestaat uit zaken die "nut" hebben? U geeft uw vrouw ook nooit een bloempje? U zegt niet tegen haar "ik zie je graag". Gewoon, zomaar?! Of zegt u het alleen maar als het "nuttig" is, om iets anders te bereiken? U knuffelt uw kinderen niet? Echt "nuttig" is dat immers allemaal niet. Je bankrekening groeit er niet mee. Je huis raakt er niet mee geïsoleerd.
|
Wat een rare kronkel dat ge hier weer maakt! Echt, en romantiek, dat is echt een onderwerp waar ik het met u echt echt echt niet wil hebben! Da's creepy!
Ik heb het over het onderwijs, en de keuzes die men daar maakt. Gaat men hen iets nuttig leren? Over Latijn wil ik nog discussieren. het was misschien niet zo een goed voorbeeld.
Maar folklore ... kom aan. Val die kinderen daar toch niet mee lastig. Laat ze beter een goed boek lezen.
Citaat:
Enzovoort.
Om maar te zeggen, het menselijk leven heeft wel nog veel meer lagen dan enkel wat voor nut en gewin zorgt.
|
Oh, ongetwijfeld!
Citaat:
Denken we maar aan onze culturele gewoonte om een verjaardag te vieren. Niet echt "nuttig". Afschaffen dan maar. Archiveren.
|
Maar dat is een goed voorbeeld! ooit was dat heel nuttig! Toen er veel kindersterfte was beloonde men kinderen elk jaar, gewoon omdat ze in leven bleven. Vandaar het liedje: lang zal hij leven!
Nu dat kinderen niet meer zo rap doodgaan zal het vieren van een verjaardag langzaam uitsterven.