Discussie: Roddelen
Los bericht bekijken
Oud 5 juni 2016, 22:15   #5
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Roddelen is van alle tijden. Mensen roddelen vooral omdat ze niet geconfronteerd willen worden met hun eigen beperkingen. Wijzen daarom buiten zichzelf anderen aan.

Zo is er een roddeltante in mijn dorp. Ze heeft haar zoon heel zijn leven alles toegelaten, gepamperd en alles gegeven, zelfs geld voor drugs.
Denkt ze dat ze ene keer de vinger op zichzelf wijst? Neen, die heeft een blinde vlek en denkt dat de omgeving haar zoon verneukt heeft. Terwijl het zijzelf was.

En dat is amper één voorbeeld.
Neem nu mijn ouders. Autisme was een uitdaging teveel en om zichzelf niet in een slecht daglicht te stellen zeggen ze dat ik ontspoord was door drugs. Daar zij mij getraumatiseerd hebben via hun eigen alcoholmisbruik.
Ik heb hen daarmee geconfronteerd, maar nog steeds wijzen ze oorzaken buiten zichzelf aan.
Ze waren gewoon liever lui dan moe....
En omdat mensen zulke factoren niet bij hunzelf erkennen, zien ze liever naar dat van een ander. Van een ander is altijd beter te ontleden dan dat van uw eigen.
The optimism bias.
Bent of was U dan een verslaafde aan substanties? Mss wel uiterst gevaarlijke illiciete middelen?
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden