Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
Omdat Linux een heel gedoe is om te kiezen, te installeren, te configureren en vervolgens aan te leren.
|

Jij bent de grappigste thuis zeker? Linux een heel gedoe om te installeren? Tegenwoordig kent Linux ook een grafische installer

. Op een half uurtje is het systeem geïnstalleerd. Doe er nog een Half uurtje tot een uurtje bij en het is volledig naar jouw smaak in gericht. Bij Windows duurt het net iets langer, mijn gedacht.
Aanleren? Als je met Windows kan werken, kan je ook met Linux werken. Er zijn enkele verschillen maar die zijn zeker niet onoverkomelijk.
Als je je linux distro verstandig gebruikt, hoef je je bovendien geen zorgen te maken om virussen.
Een ander voordeel is dat Linux je PC niet vervuilt. Als je in Windows een programma verwijdert, is het nooit helemaal weg. Meestal blijft er in het register nog allerlei rommel van dat programma achter.
In Linux is dit niet het geval.
Het is dus niet zo dat je in Linux constant in de Terminal codes moet intikken. Dit is al lang verleden tijd. Je kan het nog doen maar het is geen noodzaak.
Ikzelf heb een rolling distro. Dat betekent dat er constant veilige updates worden vrij gegeven. Ik hoef de boel in principe nooit meer te herinstalleren.
De meeste distro's binnen Linux zijn echter geen rolling distro's maar LTS versies (LTS= Long term support).
Al mijn randapparatuur draait hier out of the box!
Niks dan voordelen met Linux!