Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey
Waar ik dus al tientallen posts voor pleit is nuance en terughoudendheid. Als een rechter anders beslist, dan is dat zo. Zij zijn de experten. Hun oordeel zal ik in alle nederigheid respecteren.
|
Iemand die op een ernstige manier master in de rechten is geworden heeft nu een ernstig letsel opgelopen omdat hij zich een breuk heeft gelachen. Kan je in het vervolg wat voorzichtiger zijn, en iets méér van waarheid in je uitspraken steken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GandalftheGrey
En wat jullie betreft reken ik op een consequente houding. Zoals ik eerder als voorbeeld aangaf, als een gaycafé enkel mannelijke bediening aanwerft, dan zullen jullie dit consequent en met evenveel brio veroordelen. Akkoord? Want dat is wat het verabsoluteren van rechten en plichten, mensenrechten en strafrecht impliceert. En ik betwijfel sterk of het exact dit is wat wij willen.
|
Nee. Kan je niet vergelijken. Er is geen koran voor gays die op een totalitaire en absolute manier leidt tot sectair en uitsluitend gedrag. Hun gedrag is dus niet de vertaling op één enkel vlak van een totalitaire aanpak.
Voor zover ik weet zijn gays nooit veroordeeld voor genocide omtrent andersgeaarden. Wel integendeel. Zijzelf worden met de dood bedreigd door de koran-aanhangers.
Wel kan je een gay-café inzake aanwerving vergelijken met een voetbalploeg die enkel mannelijke voetbalspelers opstelt, daarin heb je gelijk.
Niemand of haast niemand maakt daar een probleem van. Zelfs als die voetbalploeg volledig uit gays bestaat. Heb nooit gehoord dat iemand daar een probleem van maakt, of de intentie heeft daar een probleem van te maken. Misschien heb jij, gezien je focus, meer relevante informatie hieromtrent, en kan je die hier even delen, uiteraard mits inachtneming van de copywrite rechten van je copy-paste werk, tenzij je uiteraard jezelf herhaalt. Dat kan gebeuren, vaak zelfs.
Uiteraard is er een reden dat je de gay-café naar voren brengt. Misschien is het omdat je een typische homohater bent (misschien een sterk woord, maar dat kan je coorigeren), of omdat, integendeel, je ervan uitgaat dat degenen die zich verzetten tegen een totalitaire levenswijze per definitie homohaters zijn. Ik gok op het laatste.