Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2016, 09:10   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg briesende leeuw, hou je ne keer in.
Ik heb niks negatief gezegd over de kleine friturist, ik heb gewoon maar een vraag gesteld omtrent het fenomeen dat frieten verkopen op een goed standplaats veel centen opbrengt.
Zoveel centen dat de uitbaters veel geld willen neertellen ten behoeve van de stadskas.

Daags na de commotie omtrent de uitreiking van de Gentse vergunningen, was te lezen in minstens één gazet dat de frituristen op de markt van Brugge tot het vierdubbele betalen als nu in Gent.

Het enige wat ik wel zou zeggen aan de Gentse ex-frituristen: je wist dat de gunning voor x jaren was. Je had geen eeuwig en onwijzigbaar contract met de stad.

.
Neen, maar ze wisten wel dat ze zowieso het recht hadden om een hoger bod te doen nadat alles binnen was. Zo bleef het binnen de perken en wisten ze dat hun standplaats hen niet veel meer zou kosten door de jaren heen. Stad heeft de spelregels daarna aangepast, met als gevolg dat iedereen nu veel meer mag betalen en nog erger, 2 die zelfs hun plaats verliezen. Die staan daar nu met hun investering die van de ene op de andere dag 0 euro waard geworden is. Het fnuiken van ondernemersschap noem ik dat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 13 juni 2016 om 09:10.
fox is offline   Met citaat antwoorden