Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2016, 14:32   #201
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat gebeurt al. En dat is ook niet slecht.

Maar waarom steeds zaken zoeken die onevenredig de mensen die leven van een loon treffen ?
Als ik lees dat men 200.000€ nodig heeft om bij de 50% rijkste gezinnen te horen, en 700.000€ om bij de 10% rijkste gezinnen te horen, dan vind ik dat toch een heel klein verschil dat aangeeft dat de verschillen in dit land tussen de burgers niet zo groot zijn. En die 10% rijkste gezinnen gaat men nu treffen waardoor er opnieuw nivellering plaatsvindt, en de mensen nog wat meer de speelbal worden van de grootvermogenden.

Een samenleving is meer gebaat met meer ongelijkheid (meer diversificatie van vermogens) dan met gelijkheid (een arme onderklasse + superrijken). In een ongelijke samenleving kunnen mensen zich opwerken, in een gelijke samenleving zijn er geen kansen. Zoiets schreef Rutten ook in De Morgen bij haar opiniestuk. En dat gelijkheidshorrorscenarie bewerkstellig je nu net met een vermogens(winst)belasting. Rijke mensen bezitten geen miljoen euro of tien miljoen euro maar miljaren euro's, en als men die echte rijke mensen meer zou belasten ben ik akkoord.

Ik heb liever dat de werkende mens wordt uitgeknepen, maar dat zijn kansen op een beter leven gaaf blijven, dan dat hij zich twee keer blauw betaalt (eerst op zijn arbeid, en eenmaal hij iets bereikt heeft op z'n vermogen)
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden