Viel wel mee. Goed gevangen.
Maar dat doe ik ook buiten het vissen.
Ik krijg stilaan door dat er maar één middel is om van het oeverloos gezwam op dit forum af te geraken en dat is....... zelf zo weinig mogelijk deelnemen.
Als er hier deelnemers komen om alleen maar te lachen met de daden van anderen; en die zelf nooit iets brengen dat zinvol is; dan moet ik wel begrijpen dat een groot deel van de deelnemers aan dit forum zelfs niet willen/kunnen lezen wat anderen willen brengen. En dan spreek ik nog niet van begrijpvol lezen. In essentie samen vatten wat er gebracht wordt door anderen is blijkbaar te moeilijk voor sommigen. En er durven op reageren behoort niet tot de moed van de dappersten aller Galliërs. Waarvan akte dus.
De Vlaming behoort tot een volk dat grootgebracht is in kruiperij om aan zijn boterham te geraken. En het zal generaties vergen om daar vanaf te geraken.
De Darwinese wetten laten geen vlugge evolutie toe.
Maar goed. Wij hebben feest gevierd. We hebben vernieuwing.
Merkt U ze? Wij hebben geen grondstoffen maar verkopen ze wel als schroot aan de ontwikkelingslanden waar er gewerkt wordt aan een paar luttele gedevalueerde Belgische frankskes per dag.
Is dat vernieuwing? Wie heeft onze uitvindingen gedaan?
En wie heeft ze verkocht aan de ontwikkelingslanden?
En wie maakt het hier kapot met de resultaten van tweehonderd jaar zweet?
Ben ik nu een communist wanneer ik mij die vragen stel?
Nee hoor. Ik voel mij geen communist. Integendeel zelfs.
Maar mogen we onszelf daarom geen vragen meer stellen?
Liefst niet natuurlijk. Want je mag U steeds op dit forum aan een emmer beer verwachten.
Bon. Ik ben het beu. Als ze me missen dan ben ik opnieuw vissen.
Dan kan ik tenminste met plezier vangen. Want hier is niet veel lol te beleven.
Voor sommigen wel. Maar die hebben een gans andere instelling dan ik over een forum. Ik hoop dat ze kunnen blijven lachen. Ik gun het hen.
Als ze maar plezier hebben. De pinten Jupiler en onze voetballers zullen het land wel redden. Maar ook daar zijn weinig Vlamingen te bespeuren.
En de enige rosse echte witte Galliër noemen ze dan nog "De Bruyne".
Ik zou in zijn plaats een klacht indienen tegen racisme.
Een mens zou voor minder.

Ik ben er dus mee weg. Hopelijk zie ik beterschap bij mijn terugkomst.
Hopelijk wordt er mij niet gevraagd bij mogelijke terugkomst om te bewijzen dat ik goed gevangen heb. Want dan word ik kittelorig.