Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Muziek kopiëren gunstig voor artiesten !
Artiesten ondervinden geen of weinig last van het illegaal kopieren van muziek via internet, blijkt uit een ondervraging bij ruim 800 artiesten dor het American Pew Internet Life Project.
Van de 800 ondervraagden stelde bijna de helft dat ze door de piraterij wel aan inkomsten verliezen. Maar 43 procent vond dat geen nadeel: de illegale kopies helpen met de promotie en distributie van hun werk.
Tweederde van de artiesten was ervan overtuigd dat het ruilen via internet geen bedreiging voor hen vormt, en dat het internet juist hun creativiteit verhoogt. Dat weegt voor hen ruim op tegen de grotere inspanningen om het werk te beveiligen.
|
Kan goed zijn. Maar voor beginnende artiesten is die downloadcultuur relatief rampzalig. Maar ik ga eerlijk zijn: ik ben vóór het downloaden van muziek. Waarom? Muziek is veel te duur de dag van vandaag. Als ik elke cd zou kopen die ik graag hoor, ben ik zo blut als maar zijn kan. Daarom download ik ze. 'k Vind namelijk niet dat mensen met weinig geld minder recht hebben op muziek dan mensen met veel geld.