Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2016, 20:38   #43
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Op wat vis je zoal, werkman?

Wel Jack; ik vis uitsluitend op forel en ik eet hem ook op als ik de vissen niet wegschenk aan familie en vrienden.
Over hengelen bestaan ook enorme misverstanden. Zoals ook op dit forum.
Sommigen noemen hengelaars dierenmishandelaars.
Maar ze vreten wel vis die door beroepsvissers werden gevangen en op den boot een langzame verstikkingsdood meemaakten.
Maar ook hier dus maakt de gewone man het leven zuur van de andere gewone man. Mijn gevangen vissen krijgen een tik op de juiste plaats en zijn onmiddellijk dood dus. Maar er zijn natuurlijk ook andere vissers en dus dierenmishandelaars. Maar......de echte weidelijke forelvisser moet het gelach (sic!) betalen.
Want de groene jongens kopen juist alle zandputten en meren op waar forel in Vlaanderen kan op leven. Limburg zit vol met zandputten. En er is te weinig werkgelegenheid in deze provincie. Maar een uitbating toestaan voor een forelvisserij is uit den boze. Een stukje oever kan er niet af voor de hengelaars en uitbouw van een toeristische infrastructuur. Nee, het laatste stukje oever moet voor de vogeltjes zijn.
Destijds reden wij tweehonderd kilometer om in het Veerse meer op forel te gaan vissen. Tweehonderd kilometer milieuvervuiling dus. En terug natuurlijk.
Vierhonderd kilometer accijnzen dus.
Maar....in Limburg mag en kan dat niet.
Dus ik trek nu naar Wallonië. Daar kan het dus nog wel.
Trouwens die natuurgebieden in mijn streek zitten vol met gifvaten.
Dus ook in de visvijvers zit er gif via het grondwater. Ik moet die erop uitgezette forel dus niet meer hebben.
Onbetrouwbaar gifspul.

Laatst gewijzigd door werkman : 20 juni 2016 om 20:40.
werkman is offline   Met citaat antwoorden