Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Ik heb behoorlijk wat Venezolaanse vrienden gemaakt het afgelopen jaar. Allemaal waarschuwen ze buitenlanders om er geen voet binnen te zetten, ook niet als je zelf eten meeneemt. Toeristische trekpleisters zoals Los Roques zijn normaal peperduur, maar nu spotgoedkoop door de currency crash. Met $200 kun je er blijkbaar een maand leven.
Maar gringos zijn een constant doelwit omdat ons geld veel waarde heeft. Als je als buitenlander de luchthaven verlaat wordt er onmiddellijk rondgebeld en loop je grote kans op ontvoering.
Dit horrorverhaal zal zich niet beperken tot Venezuela
|
Idd, in Brazilie gaat het ook die kant op.
Een kennis van me mailde me vandaag het volgende :
Citaat:
Er staat ongeveer R$ 400 miljard aan schulden uit van de federale staten. daarbovenop komen nog de schulden van de federale staten aan de BNDES:
Daarnaast hebben de gemeentes nog schuld. De grote staatsbedrijven als Petrobras, Caixa en Banco do brasil staan ook diep in het rood. En het is niet zo dat al de leningen tegen een rentepercentage van onder de 10% staan. In R$-terms gesproken moeten de leningen in dollar (Petrobras, Rio) wel heel erg duur en zijn eigenlijk niet op te brengen.
Ik zie hier een groot doemscenario, zoals ik al eerder heb geschetst. Die dollar gaat hoe dan ook naar de R$5,00, maar zoals ik al eerder heb gezegd, ik denk dat dit zo'n beetje het einde is van de real. Heel erg lang zal het allemaal niet duren.
Even heel concreet, een kilo bonen in het binnenland van Ceará kost momenteel R$12,00. Een simpele maaltijd, met alleen bonen en rijst, kost momenteel voor een gezin van vier personen, inclusief gas bijna R$15,00. Doe dat 30 dagen lang en je hebt het over R$450,00, zonder vlees, zonder brood in de ochtend, zonder jantar. Het gemiddelde gezinsinkomen in het binnenland ligt op maximaal R$800 per maand.
We kunnen dus gewoon Venezuelaanse toestanden op niet al te lange termijn verwachten.
|
Banking Scum gaat dat land dra gewoon opkopen, met al de natuurlijke rijkdommen, en in Brazilie zijn dat er veel, incluis.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Laatst gewijzigd door Reverberation : 21 juni 2016 om 23:57.
|