Los bericht bekijken
Oud 29 juni 2016, 06:59   #179
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Over God kan men beweren wat men wil. Het valt niet te controleren, over microwezentjes ook. Jij bent professor in oncontroleerbare zaken Harrie.
Dat is zeker niet waar, want zou je je in mijn atoomtheorie verdiepen dan zou je kunnen begrijpen dat deze volkomen logisch in elkaar steekt en veel meer kan verklaren dan de wetenschap en ook veel beter is dan het heelal van de wetenschap.
Citaat:
Geef ik geen redenatie waarom wat jij zegt niet waar is? Je negeert wat ik schrijf over je vergelijking waarmee je wilde aantonen dat het heelal geschapen is. Dat punt staat nog steeds. God er bij halen om iets onzinnigs te bewijzen is belachelijk.
Ik hoor hier nog steeds geen redenatie waarom dat zo belachelijk zou zijn.

Ik kan die redenatie wel geven, want God is de logische grondslag van het heelal, dus de verklaring daarvan, die als logica gevonden is door de filosoof Hegel en verder ontwikkeld is in mijn atoomtheorie.

De logica van Hegel begint bij de eenheid van Zijn en Niets als Worden, als het ware de schepping uit het Niets.
Niet als begin in de tijd, maar als eeuwige logica.

Hegel zet die logica voort in een totaal systeem die eindigt met God als absolute Geest.
Maar Hegel kon het uiterlijke bestaan van die God niet bewijzen, wat ik wel kan in mijn atoomtheorie.

Kijk: dat is nu redeneren en niet zomaar iets zeggen, wat jij doet.
Maar om dat te kunnen begrijpen zou je je hele leven daarin moeten verdiepen.