3 juli 2016, 11:29
|
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
AMSTERDAM - De Amsterdamse zangeres Renée de Haan is vanmorgen overleden na een gevecht tegen kanker.
Dat laat haar schoonzus Manon Stokman zaterdagmiddag weten op Facebook.
"Vanmorgen is mijn schoonzus en Pierre's zus Renee de Haan na een krachtig gevecht tegen kanker in het bijzijn van haar geliefden overleden", schrijft Stokman.
"Ze heeft samen met haar man Wim, zoon Pietro en schoondochter Ilona gevochten als een tijger om nog langer bij ons te kunnen blijven. Het mocht helaas niet baten", vervolgt de schoonzus van Renée op social media.
Volgens Manon hadden zij en haar man hun relatie met Renée net een jaar hersteld. "In het verleden zaten wij met Renée niet altijd op dezelfde golflengte, maar na het overlijden van mijn schoonmoeder vorig jaar hebben wij elkaar opnieuw gevonden, het verleden begraven, en zijn we met een schone lei verder gegaan om nog zoveel mogelijk van elkaar te kunnen genieten. Want we wisten allemaal met onze dosis levenservaring.......het leven is kort en te waardevol."
De zangeres zou vrijdagavond nog afscheid hebben kunnen nemen van haar geliefden. "Gisteravond waren Pierre en ik nog bij haar en hebben op een liefdevolle manier afscheid genomen van Renée en haar verteld dat we haar altijd in ere zullen houden en trots zijn dat ze in ons leven was en altijd in ons hart zal blijven."
Advertentie
Stokman rond het emotionele bericht af met een paar lieve woorden voor haar schoonzus. Lieve Renée. We zullen je vreselijk missen!! Nederland zal binnenkort afscheid nemen van de enige echte vrouwelijke André Hazes!!! We zullen je nooit vergeten."
Renée kwakkelde al langer met haar gezondheid. Tegenover deze krant vertelde ze eind februari dat ze ernstig ziek was en dat ze zelfs uitbehandeld zou zijn. ,,Ik ben doodziek, vertelde ze. ,,Ik ben aan het einde van mijn leven. Binnenkort zal ik sterven!”
Hit
Met haar grote hit Vuile Huichelaar werd Renée de Haan in 1988 beroemd in Nederland en daarmee bovendien spontaan de vrouwelijke tegenhanger van André Hazes. Ze was dan ook woest toen zij in 2004 niet werd uitgenodigd voor het uitvaartconcert van André. Drie jaar later deed de zangeres mee aan het programma De Afvallers van SBS6.
|