Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik zal het maar bekennen, mijn vader was de sint. Niet die sint van Sint Niklaas want dan zou het willen zeggen dat mijn vader verrezen is en dan hadden zij mij toch op de hoogte mogen brengen.
Misschien is die brave heilige man wel op weg naar dat cafe aangevallen geworden door een bende euh jongeren .... ? ge moet mij niet vertellen dat het niet gebeurt...
maar dat hij dat zou vertellen aan kinderen is eerder ongepast vind ik. Die kinderen komen daar zo ook wel achter als ze slim zijn.. (hier zijn geen kinderen he...)
Mijn vader heeft wat meegemaakt als sint met moskeekindjes trouwens......
|
Moskeebezoekers delen ook graag dingen uit, de jongeren specifiek, vaak slagen. Feit is wel dat je in vergelijking met Sinterklaas nooit moet wachten op een bepaalde dag. Iedere dag kan je wel 1 of meerdere "geschenkjes" incaseren.
Citaat:
...Sint-Nicolaas niet alleen patroonheilige is van scholieren maar ook van de 'vrijers' oftewel jongemannen. Rond deze verering ontstaan Nicolaasmaskerades met duivels, waarbij de oudere jeugd door de straten gaat en met kettingen op deuren bonst, om te kijken of er nog 'stoute kinderen', vrij vertaald, 'stoute meisjes' zijn.
|
Bron:
http://www.pietopdezwartelijst.nl/ge.../oorsprong.htm