Het is me in mijn studententijd een keer of drie overkomen dat "het licht uitging" omdat ik teveel gedronken had. Ik geraak dan in mijn bed op automatische piloot: ik herinner me er niets van.
Sindsdien is het me nog wel enkele malen gebeurd dat ik af te rekenen had met een kater, maar de laatste tien jaar zorg ik ervoor dat ik maximaal drie duvels consumeer per avond.
Anderzijds: ik consumeer quasi elke avond twee bieren, vb. twee duvels, twee omers of twee Vlaamse Leeuwkes. Voor het slapen gaan.
Vorig jaar, toen ik hoorde van sommige mensen die zich zoveel beter voelden na een detox, vb. beter slapen enz., heb ik dat ook eens geprobeerd, gedurende iets van 6 weken.
Ik had wel nooit problemen met slapen of vermoeidheid ..., maar ik merkte nul komma nul verschil.
Die detoxers, consumeren waarschijnlijk dagelijks enkele aperitieven, enkele wijnglazen bij het eten, een poezencafé, plus 's namiddags, plus 's avonds ... ??
.
|