Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2016, 07:15   #2012
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wilmots kwam natuurlijk wel vrij jong aan bij KV Mechelen dat toen bij de Belgische en zelfs Europese (sub)top behoorde. Daarna bouwde hij bij Standard, Schalke 04 en Bordeaux toch een mooie carrière op. Inderdaad, geen Europese topper, maar wel een erg goede speler, die bovendien een team op sleeptouw kon nemen. Meer een aanvallende middenvelder dan een echte spits en ook voor de nationale ploeg vanaf medio jaren 1990 belangrijk. Hij maakte er bijna 30 goals en was aanwezig op 4 WK's (ja, ik weet dat hij in 1990 niet speelde, in 1994 maar een halve match, maar vanaf dan werd hij steeds belangrijker).
Zijn prestaties als speler staan compleet los van zijn tijd als trainer.
Anders kunnen we even goed Jan Ceulemans inzetten of de VTM een extra programma bezorgen met Jean-Marie Pfaff als trainer van de RD.

Citaat:
Versta me niet verkeerd: de kritiek op Wilmots is volledig terecht en als trainer faalde hij (minstens de laatste twee jaar). Maar maak er ook geen karaktermoord van.
Het feit is dat Wilmots niets had bewezen als trainer en men hem toch T1 maakte.
Ze hadden even goed Bob Peeters kunnen aanstellen en ik geloof oprecht dat die jongen het niet slechter zou gedaan hebben.

Laatst gewijzigd door hamac : 5 juli 2016 om 07:15.
hamac is offline   Met citaat antwoorden