Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2016, 07:43   #25
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Kijk naar het verhaal van Adam en Eva. Eerst leefden we in onwetendheid, het hof van eden. Er is een boom van kennis waarvan Eva de vruchten aan haar man verdeeld. Er ontstaat een nieuwe evolutie aan gevoelens, schaamte wordt geboren. We beginnen te verbouwen en komen uit het hof van eden. Bouwden piramides over de hele wereld eens deze kennis rond ging.
Ik denk dat deze vrucht wel zeker een soort "drugs" was.
Zeker geen drugs, want door drugs raak je verdoofd en dom.
Je wordt er niet slimmer van en ik weet dat ook zelf uit ervaring met mensen die drugs gebruikten en niet meer wisten de zeggen dat iets "soepel of strak" was (meer kwam er bijna niet uit).
Citaat:

Dat zijn inderdaad de verslavende drugs na een chemische verwerking. Maar één rotte appel zou de mand niet mogen bederven. Je houdt gewoon de zuivere vruchten over en verbiedt de chemische extracties.
Van zuivere vruchten in deze heb ik nog niet gehoord.
Behalve dan in de sport om betere prestaties te leveren, maar waar ook weer nadelen aan kunnen kleven.
Drugs veroorzaken een hoop ellende evenals de drank.
Het heldere verstand verdwijnt er door.
Citaat:

Dat is omdat ik me inhoud. Ik zou hier boeken kunnen samenvatten van een filosoof die daar zijn hele leven aan toewijdde. Maar ik voel naarmate de tijd vordert mijn lust naar debat uitdooft. Misschien merk je dat al.
Ik heb niet de indruk gekregen dat jij drugs om religieuze redenen zou gebruiken, noch dat het in deze ook maar iets heeft opgeleverd.
Integendeel zit je vast in allerlei primitieve opvattingen, als slechts bepaalde opvattingen uit de wetenschap die je verabsoluteert in steeds weer: alles is.....(wat beslist niet waar is).
Citaat:

Ik wil vooral mezelf leren kennen. Mijn grenzen aftasten en in eenheid komen met wat de kosmos vertegenwoordigt. Echter ervaar ik veel tegenwind en leidt men mij liever naar andere wegen.
de drugs zullen je echt niet slimmer maken, integendeel.
Citaat:
Vroeger zou ik er passionele teksten tegen aan smijten, maar het vuur is gedoofd. Dat is geen tunnelvisie, gewoon minder drang om "gelijk te hebben".
Wat die drugs betreft heb je volgens mij geen gelijk.
Het behoeft wat mij betreft niet verboden te worden, evenmin als de drank verboden is, want een verbod brengt vele mensen die verslaafd zijn in een nog grotere ellende omdat vooral de arme mensen het niet kunnen betalen.
Maar dat drugs goed zouden zijn, dat betwijfel ik ten zeerste.