Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter
Ik bezit de grootste privaat bibliotheek van wiskunde. Toen de 3 antwerpse faculteiten werden samengevoegd mocht ik van de prof wiskunde al de dubbele boeken kopen aan 1 euro. Hij had me jaren in zijn bibliotheek gezien,dikwels moederziel alleen, en zegde dat ik de enige zou zijn die het effectief zou gebruiken en niet als decoratie in de kasten zouden zetten.
Hij heeft gelijk gehad want al mijn boeken (meer dan 800 waaronder al de originele werken van al de grote wiskundige ) zijn volledig uitgewerkt met aantekeningen en gele en roze markeringen. Telkens ik naar Tenerife ga neem ik 1 a 2 boeken mee en lees ze al op de vlucht (4 uur 30 ) en aan het zwembad of strand. Ben pas terug en had Van der Waerden algebra teil 1 en 2 bij als opfrissing en ook Gibbs vector analysis (origineel werk).
Heb mijn abstracte algebra geleerd vanuit HERSTEIN 'topics in algebra'
Roger Penrose ' the road to reality' ben ik nu aan hoofstuk 21 (na " jaar zelfstudie op dit onderwerp)
|
Dat noemt zichzelf autodidact om dan vervolgens te stellen dat hij zijn kennis haalt bij Van der Waerden, Gibbs, Herstein en Penrose. Tjah.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
|