Aangenomen:
1) We beginnen met 1 soort die zich permanent voortplant. Lijkt me niet dom om aan te nemen, ik ken geen enkele soort die zich niet op 1 of andere manier voortplant.
2) 50,000 jaar nodig om er een nieuwe soort van te maken door mutatie en genenvermenging. Ook al zeer aannemelijk, vergelijk u maar eens met de mens van 50,000 jaar geleden: Een andere soort.
3) Er leven tegenwoordig 100 miljoen organismen op de aarde (schatting van national geographic)
Uitwerking:
Na 50,000 jaar hebben we 2 soorten
Na 100,000 jaar hebben we 4 soorten
Na 150,000 jaar hebben we 8 soorten
Na 1 miljoen jaar hebben we 524288 soorten (2^19)
Na 1 miljard jaar hebben we 536,870,912 soorten (2^29)
Conclusie
Het grootste argument dat ik gezien heb op de sites van de creationisten is dat de diversiteit van de soorten niet kan uitgelegd worden door de evolutieleer. Dat is pure bullshit, we hebben soorten op overschot, inderdaad, degenen die uitgestorven zijn.
Het alternatief is te onozel om los te lopen: God heeft alles op een goede dag geschapen. Als we daaruit moeten gaan vertrekken kunnen we misschien ineens ook de scheiding tussen Kerk en Staat opzeggen, allemaal zes keer per dag gaan biechten en aan de Universiteit enkel nog theologie onderwijzen.
De volgende keer dat de evolutieleer wordt aangeklaagd, kom dan tenminste af met een paradigme dat geloofwaardig is ipv een oubollig boek dat ooit een of andere idioot heeft neergepend. (Of die idioot nu Mohammed of Lucas heet doet er niet toe)