De Praktijk.
En nu even de praktijk
De vereffenaar is aangesteld en erkend door de rechtbank (een gerespecteerd curator vriend van mijn klant )
Die mocht door de verkoop van het handelsfonds mijn 15.000 euro ontvangen (wees gerust ik heb ze ) en 10 procent ontvangen op de verkoop van het handelsfonds. (dat is voor hem )
nadat de vennootschap in vereffening is failliet verklaard stelt de aangestelde currator correct vast dat het activa alleen nog bestaat uit een vordering op de nieuwe vennootschap - het betaalde voorschot (door de bank die meespeelt ) als ereloon vereffenaar.
Onze gelukkige curator mag dus deze debiteur op termijn innen en zijn fee als bevoorrecht schuldeiser ontvangen.
De koper van het handelsfonds is totaal niet verontrust want hij heeft de hoogste prijs weliswaar op afbetaling betaald.
Geen enkele curator gaat op grond van het niet respecteren van art 181 venn wet de verkoop laten ongeldig verklaren en trouwens de koper zal zich steeds beroepen op de goede trouw.
En DE Pol (facebook naam) die heeft een optie van 50 procent van de nieuwe geredde vennootschap welke hij mag innen vrij en onbelast op eerste aanvraag of vrijwillig vanaf het 5e jaar na de verkoop handelsfonds.
Dus ik heb wel geleerd van mijn mogelijke fout inzake 1865.1 (oud en vervangen BW ) en eet er dus geen boterham minder om (ik denk dat ik 1.000.000 euro meerwaarde ga realiseren)
en dat leren ze niet op de universiteit.