Los bericht bekijken
Oud 12 juli 2016, 10:14   #177
bedrijven docter
Minister

bedrijven docter's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar bedrijven docter
Standaard Vereffening bij wet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Indien de tijdsduur is opgenomen in de statuten en de oprichting. De NV de BVBA de CVBA enz worden geacht te zijn opgericht voor onbepaalde duur.
Art 39 is niet van toepassing op vennootschappen met onvolkomen rechtspersoonlijkheid.
Voor uw casus dus irrelevant of was de oplading toevallig op de dag dat de vennootschap van rechtswege een einde zou nemen?
Dit is wat er gebeurd is/

Om 16.00 besliste de av om de duur van haar vennootschap te wijzigen van onbepaalde duur naar bepaalde duur namelijk de datum van het beslag.

De zaakvoerder stelde dan vast dat de vennootschap wegens het verstrijken van haar duur met ingang van het uur O en expliciete vermelding van Cassatie ontbonden was bij wet (had beter gestaan van rechtswege)

Er werd op dat moment nog geen vereffenaar aangeduid zodat de zaakvoerder overeenkomstig art 185 vereffenaar werd.

Om 16.30 verkoopt de zaakvoerder/vereffenaar het handelsfonds aan de vroegere eigenaars via hun vennootschap in oprichting ,want de tijd om een vennootschap te maken was er niet.

De dag nadien verzoekt de zaakvoerder de rechtbank om de aanstelling van een gereputeerd curator uit de streek als vereffenaar ,welk verzoek wordt gehomologeerd.

Deze vereffenaar zal later de boeken neerleggen (na ontvangst verefFenings fee ) en een collega curator uit zijn advocaten kantoor wordt aangesteld als curator.

Zo wat is er verkeerd aan volgens U

PS ik treed nergens op, en heb een notariele opgestelde tegenbrief 1321 bw dat ik een optie kan lichten op 50 procent van de aandelen vanaf het 5e jaar en dat ik deze aandelen binnen de 24 uur terug aan hen moet verlkopen aan de marktwaarde going concern door een schatter van Troostwijk. De betaling van deze aandelen geschiedt dan over minimum 5 jaar en kan verlegd worden tot 10 jaar door de koper.