rechts/links
hoi. wat verstaan de rechtsen hier onder rechts en de linksen onder links...
als ik mensen beluister die enige politiek interesse denken te hebben en die rechts denken te zijn is het enige wat hen rechts maakt een ongenoegen en etnische redenen, gaande van facisme tot onveiligheid tav vreemdelingen, tot ultra conservatisme op dat vlak, het etnische.
maar vraag eens een jonge blokker, bent u tegen man man verhouding? want extreem conservatief is daar tegen. en u zal me zeggen, ja maar ja. het blok is daar niet tegen, neen in hun tweetalig vlaams programma staat dat idd, maar in hun verborgen agenda staat dat wel, en mocht dat niet zo zijn, was het belang links op dat vlak, progressief.
een partij is geen voetbalploeg hé; ik merk hier enkel mensen die hard aan het zeel trekken van één partij, maar een maatschappelijk voorstel heb ik hier nog nooit gehoord...
maar geen erg, neem nu heer de decker... is die dan rechts? ik hoorde hem in terzake met maatregelen die links waren, de mensen de mensen, hij ging zelfs de stevaert tour op. nou soit. gezien hier zoveel 'rechtsen' zitten.
hoe denken jullie de problemen aan te pakken, wat lijkt jullie zoveel beter, en niet dat het nu slecht is hé, dat is geen argument, dan kan iedereen altijd zeggen, zeg wat je ZELF beter zou doen. en wat rechts is. volgens jullie.
want kan ik je zeggen; de maatschappij verrechts helemaal niet. het ongenoegen neemt toe, en daaruit put de oppositie die nu rechts is.
doe uw, zeg, maar hou het intelligent aub.
wouter
|