Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen
Kun je het anders voorstellen dan dat la Belgique de vector is van de grote francofonie???
In het begin dachten ze er een ééntalig franstalig land van gemaakt te hebben en daarna, toen bleek dat daar weerstand tegen was hebben ze alles gedaan en geprobeerd om het Vlaams als een niet ter zake doende dialect af te schrijven... En dat doen ze tot de dag van vandaag met hun leuze dat men van een franstalige niet mag verwachten, laat staan eisen dat hij een woord Nederlands zou leren zelfs als hij midden in Vlaanderen gaat wonen (die Vlaamse eis wordt bovendien verworpen als zuiver racisme die de franstalige elementaire vrijheden beknot), en nu hebben ze al franstalige rechters bekomen in Vlaanderen omdat de Nederlandstaligen waarschijnlijk onbetrouwbaar zijn of onbekwaam om de Belgische franstalige onderdanen te berechten.
Maar alle Belgen zijn gelijk voor de wet waarbij elke opmerking over het franstalige bestuur onmiddelijk wordt afgewenteld met de drogreden dat de Vlamingen niets in het franstalige huishouden te koeken hebben, terwijl zijzelf hun poten van Vlaanderen niet kunnen afhouden...
Zeg mij dat het niet waar is; zeg mij dat ik lieg...
En jijzelf komt nu met het feit dat de CD&V de grote winnaar zou zijn bij de zesde staatsmisvorming terwijl Vlaanderen op alle punten de grote verliezer is... Hewel, als verraad kan dat tellen, of niet???
|
Je vertelt de grootste onnozelheden, maar je doet dat niet bewust dus neen, je liegt niet.