Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2016, 10:25   #22
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Kijk, iemand die amper 10 kilo kan tillen, moet geen zwaar beroep gaan uitoefenen, om daar in evenredigheid met de rest van zijn capaciteiten, goed geld te verdienen.

Een intellectueel die niet tegen stress kan, moet maar een minder stressvolle job zoeken.

Echter, mensen die wel een zwaar beroep uitoefenen, of een stressvolle job, mogen gerust erkend worden als rechthebbend op een iets voortijdiger pensioen.

Daarbij zie ik meer problemen voor fysiek zware beroepen dan voor intellectueel zware beroepen.
Er zijn zelfs combinaties mogelijk. Een chirurg die operaties uitvoert die vier uur aan een stuk duren, moet wel vier uren voorovergebogen over de buik of whatever van zijn patiënt staan koekeloeren.

En ik praat daarbij "tegen mijn eigen winkel": ik beschouw mezelf als intellectueel.

.
Dan ziet u dat verkeerd, weet u wel hoeveel pillen er geslikt worden in België ?
Er is trouwens nog zo iets als werkdruk. Als het tempo een beetje lager wordt gezet dan kan een beroep plots al veel draaglijker zijn.
Een bouwvakker kan zijn stelling om de 40cm verhogen of pas om de meter. De effecten daarvan op zijn rug zijn merkbaar.

Ik zie meer problemen in het algemeen. Er zijn door de band alleen maar zware beroepen. Behalve voor degenen die zeggen dat iemand anders geen zwaar beroep heeft.

De werkdruk is te hoog, omdat de loonkost te hoog is. Punt.
Daarom ook dat er weinig zal veranderen want de loonkost blijft te hoog.
En fysieke arbeid zal minder en minder door Belgen uitgevoerd worden, dat is de eerste stap, en geestelijke arbeid kan ook uitbesteed worden.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 18 juli 2016 om 10:28.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden