Los bericht bekijken
Oud 4 september 2002, 00:56   #162
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vivant007
"ISRAELI ASSASSINATION TEAM ON BELGIAN SOIL TARGETING AEL

Brussels- According to official sources, a team of 7 Israeli agents lead by an Israeli secret service officer are now operating on Belgian soil with a mission to assassinate AEL President Dyab Abou Jahjah.
Beste Darwin, bovenstaande tekst kan niet aantonen dat Dyab Abou Jahjah een gevaarlijk man is. Het is niet omdat hij vervolgd wordt door Israelische veiligheidsagenten, dat hij daadwerkelijk een terroristische aanslag plant. Deze tekst is daar onder geen enkel beding een bewijs voor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
1. Stel dat het door u hierboven aangehaalde verhaal op zijn website klopt. Dan wil dat zeggen dat de Israeli's hem wél een heel gevaarlijk man vinden : zelfs in het verre Antwerpen vormt hij immers een bedreiging voor de joodse staat en moet hij daarom opgeruimd worden!
U bent wel zeer goedgelovig...

Citaat:
2. Stel dat dit verhaal niet klopt en door Jahjah zelf verzonnen is. Dan wil dat zeggen dat HIJZELF graag wil doorgaan voor iemand die door anderen als zeer gevaarlijk gezien wordt.
Dit is pertinent een verkeerde interpretatie van uwentwege. Dit zou hooguit de daad kunnen zijn van een paranoïde persoon. Uw interpretatie is overigens op zichzelf ook behoorlijk paranoïde...

Citaat:
Hoe je het ook draait of keert dit heerschap deugt langs geen kanten. En dit vinden met mij de Staatsveiligheid en Pater Leman van het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding en tal van vooraanstaande politiekers uit de democratische partijen.
Misschien dat Pater Leman van het Centrum dingen weet die ik niet weet over Aboe Jahjah, maar afgaande op wat u tot nogtoe hebt kunnen aantonen, kan ik hem spijtig genoeg onmogelijk bijtreden.

En, beste Darwin, voor wat de Staatsveiligheid betreft: die hebben de taak en de verantwoordelijkheid om alle verdachte bewegingen in deze samenleving in de gaten te houden. Dat is hun plicht en het is voor ons allemaal overigens een goede zaak. Zo dacht ik eerder ook al eens dat dit forum misschien zelfs evengoed doorploegd zou kunnen worden door het alziend oog van de Staatsveiligheid. Why not? Doch, dit geheel en al terzijde. Maar dat gegeven op zich (het feit dat men hem in de gaten houdt) is nog helemaal geen bewijs dat Dyab Abou Jahjah een gevaarlijk man is. In dat opzicht, beste Darwin, is iedereen potentieel gevaarlijk. Iedereen die op vrije voeten loopt kan je in wezen beschouwen als een gevaar. Een bestuurder is op de weg bvb. ook altijd een potentieel gevaar: altijd mogelijk dat hij gedronken heeft of dat hij geheel nuchter door onoplettendheid een aanrijding veroorzaakt. Dat is echter nog geen reden om deze bestuurder het land uit te zetten of zijn nationaliteit en burgerrechten te ontnemen.
Er zijn hier mensen op het forum die spreken over een Zwarte Lijst (waar ze mensen van de VRT of de gewraakte Knack-journalist zouden opzetten). Voor mij zijn zij in dat opzicht al even verdacht en dus volgens jou ook zeer gevaarlijk. Ook al is het vaak maar onzin wat ze hier uitkramen, en zijn ze t alweer lang vergeten als ze beginnen aan hun rijstpapke.
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden