Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist
nogmaals : welke zin ? Die van 'We pakken iedereen op en gooien ze in de bak als ze het niet met ons eens zijn ?'
|
In de eerste plaats de realiteit over de Islam. Maar verder: Volgens mij is het fout om te denken dat de moslims het enige probleem zijn. De moslims hebben wel zeer ernstige problemen, maar ik denk dat de autochtone Vlamingen ook problemen hebben. Die moeten we volgens mij onder ogen zien. Men heeft wel de mond vol over veranderingen, maar ondertussen houdt een meerderheid van de autochtone Vlamingen krampachtig vast aan hun dogma's. Ik denk dat we die zouden moeten loslaten, willen we onze problemen oplossen. Ondanks het feit dat er de laatste jaren zoveel veranderd is, houden een paar ideeën goed stand. Er zijn een aantal heilige huisjes die tot nu toe stevig overeind blijven en waar het regime niet van af wil. Het regime, de overheid wil niet toegeven dat ze fouten hebben gemaakt, dat ze zich vergist hebben. In plaats daarvan houden ze vast aan hun ideeën en principes. Ik denk nu aan Angela Merkel haar vluchtelingenbeleid, aan de subsidies voor moskeeën, aan lessen Islam op Vlaamse scholen, aan halal-slagerijen...