Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Aha, u noemt België zelf als een nachtmerrie. Dat is verder dan ik zou gaan. Ik zou het eerder omschrijven als een hoogst inefficiënt orgaan zonder nut en zonder charme. Maar ja, u noemt het een nachtmerrie
|
Voor u is het een nachtmerrie. Het kan ook moeilijk anders als ik uw gefrustreerde opmerkingen over ons land lees.
Als u mijn bijdrage goed gelezen had, dan had u gezien dat ik elke morgen gelukkig opsta, in een mooi land.
Citaat:
Het Belgische establishment is het Belgische kapitalisme en de Belgische leidende klasse. Di Rupo hoort daar ook toe, ook al is die wallingant. Maar Verhofstadt hoort daar evenzeer toe.
|
Maw, iedereen die niet uitgesproken flamingant is, behoort tot het Belgisch establishment. Of hoe Tantist zijn tegenstander probeert te stigmatiseren.
Citaat:
Heeft u dan geen respect voor onze vorst?
|
Jawel, ik probeerde me enkel in te leven in uw situatie. Trouwens, Filip is nog geen Koning.
Citaat:
Ja, ook de koning en zijn bloed (en bodem) behoren tot het Belgische establishment.
|
Hopla, bij de rest van de meute!
Citaat:
Alles wat u niet graag hoort maar wel waar is, is volgens u niet gegrond, dus ik twijfel met reden aan uw gezond verstand en beoordelingsvermogen.
|
Mijn gezond verstand zegt dat er geen draagvlak is voor het separatisme in België, dus ik mag zeggen dat ik over een goed beoordelingsvermogen beschik.
Citaat:
Uiteraad. De kans dat die gemanipuleerd is, is immers veel kleiner. U kent geen enkele peiling pro Vlaanderen, maar kent u een respectabele peiling pro Belgica, die statistisch significant is, uit een neutrale bron komt en voorzien is van een discussie??? Die vraag blijft steeds onbeantwoord door belgicisten. Dan beginnen ze van voren af aan in een ander onderwerp, zonder ooit te antwoorden.
|
Waarom zou het Nieuwsblad (ik neem gewoon de peiling van mijn voorbeeld) een peiling manipuleren? Welk baat hebben zij daarbij? Alles wat u niet graag hoort maar wel waar is, is volgens u niet gegrond, dus ik twijfel met reden aan uw gezond verstand en beoordelingsvermogen.
Om uw vraag te beantwoorden: dat kan men alleen bij een referendum. Maar dat neemt niet weg dat opiniepeilingen de publieke opinie weergeven van de ondervraagden. Daarom noemt het ook een peiling en geen volksraadpleging.
Citaat:
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Zelfs als er daar uit komt dat er 33% maar voor een onafhankelijk Vlaanderen kiest, betekent dat dat er 1/3 van de mensen de huidige staat verwerpt. Dat is een maatschappelijk fenomeen waar rekening mee moet gehouden worden. Weliswaar niet door België direct te splitsen, maar het separatisme zal dan een thema zijn en blijven, tot de omslag is gemaakt. Of denkt u dat een uitslag voor eeuwig is? Denkt u dat de huidige generatie voor al de komende generaties mag beslissen?
|
33 % is dan ook fel overdreven. U moet realist blijven. Uiteraard dient er naar een groep met een dergelijke omvang geluisterd te worden. Maar dat is niet de realiteit. Slechts een marginale minderheid kiest voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Misschien een beetje off-topic, maar onlangs las ik in de krant over de populairste sporten bij arm en rijk. Tennis en golf zijn populaire sporten voor de rijken. Daarentegen is wielrennen een populaire sport voor de minder kapitaalkrachtigen onder ons. En het moet nu net lukken dat het die sport is waar ik steeds met overmatig Leeuwenmisbruik geconfronteerd wordt. Bijgevolg is mijn stelling ivm flamingantisme <-> marginalen gegrond.
Ik zeg niet dat alle armere mensen flamingant zijn, en ook niet dat al deze mensen marginaal zijn. Maar onder de armen heerst er meer marginaliteit. En daar speelt de Vlaamse Beweging (die al even marginaal is) op in.
Citaat:
Evenzo als de uitslag positief is. Voor mijn part mag er later gestemd worden over een referendum om te herenigen. Het verschil: ik ben democraat, en u bent enkel belgicist
|
Dan zal u eens dringend van ingesteldheid moeten veranderen als u uw doel persé wilt realiseren. Want in een democratisch België kan Vlaanderen nooit onafhankelijk worden, laat staan verenigen (niet herenigen!) met Nederland.
Citaat:
600 Vlamingen!!!! Dat is een standaarddeviatie van pakweg 20%, dat geeft een 95% betrouwbaarheidsinterval van 60%!!!! Dus tussen -48 en 72% van de Vlamingen is een voor 95% betrouwbare score. Dat bedoel ik dus met statistisch niet significant, omdat 50% in het BI zit...
|
Een peiling kan representatief zijn voor de bevolking. Maar 100 % zeker zijn we natuurlijk nooit.
Citaat:
Ewel, wij vinden dat ook met Vlaanderen.
|
Waarom streef je dan voor separatisme, als de meerderheid van Vlaanderen (volgens u althans) een unitair beleid wenst?
Citaat:
Een referendum zal uw mening laten imploderen.
|
Daarom ben ik voorstander van een referendum. Om bv. aan te tonen dat jij op dit moment groot ongelijk hebt.