Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2016, 11:06   #58
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morphy Bekijk bericht
Het gaat erom dat de maker van de grafiek die jij post alle mogelijke keuzes maakt die in het voordeel zijn voor een positieve vergelijking tussen de modellen en de realiteit. Daar is niets wetenschappelijks aan, dat is boerebedrog
De strootjes waar jij naar grijpt vind ik anders om te lachen:

- de kleurtjes zijn niet goed gekozen
- ik ben te dom om te weten waar het midden van een sterretje zich bevindt
- ze gebruiken niet mijn favoriete datasets
- ze gebruiken wel mijn favoriete datasets maar dat doen ze enkel omdat die in hun kraam passen


Citaat:
Indien in 2015-2016 HADCRUT voorbijgestoken wordt in stijging door UAH of RSS zal men inderdaad waarschijnlijk wel switchen ....

De grafiek die je post van RSS is trouwens geen lopend gemiddelde en voor UAH is het naar de rode lijn dat je dient te kijken .

Maar toch net iets minder dan degene die men kiest
Ik merk toch dat je vooral kwaad bent op de grafieken die je hier te zien krijgt, en niet op de achterliggende gegevens. Je hebt al laten zien dat je zelf ook grafieken kan maken, dus waarom neem je niet je favoriete datasets tot vandaag en kleef je die niet op de CMIP3-voorspelling van 66% van de runs?

Als je wil aantonen dat dat model er grandioos naast zat, lijkt dat me het logische om te doen. Of toch al constructiever dan enkel klagen over iemand die wél de moeite gedaan heeft maar niet jouw favoriete kleurtjes en vormpjes heeft gebruikt.


Citaat:
Een model dat oppervlaktetemperaturen voorspelt vergelijken met Ocean Heat Content is puur appelen met peren.
Hiermee geef je gewoon aan dat klimaatwetenschap te abstract is voor jou. Wat is 'temperatuur'? Kunnen water en lucht ‘temperatuur’ aan mekaar overdragen? Ik ben er zeker van dat er ergens een cursus bestaat.


Citaat:
Heb je nu echt niet door dat men op skepticalscience over atoombommen spreekt puur voor dramatisch effect.
Ik denk dat iedereen die tot zijn 12 jaar naar school geweest is weet dat dat voor het dramatisch effect is. Maar ik zie dat je niet durft antwoorden op de vraag hoe jij die gigantische hoeveelheid energie dan wel zou uitleggen. Waarom niet?


Citaat:
Alleen zijn de forecasts van de nieuwere modellen niet beter dan van de oudere ... . De hindcasts wel natuurlijk ...
Over welke modellen heb je het dan precies? Kan je aantonen dat deze slechtere voorspellers van het klimaat (30 jaar) zijn dan, ik noem maar iets, CMIP3? Dat zou wel interessant zijn.


Citaat:
Hadcrut 4 voor 2015 ligt ONDER de zwarte lijn.
Voor 2016 zal dit hoogstwaarschijnlijk wel zo zijn afhankelijk of er dit jaar nog een La Nina komt en hoe sterk deze zal zijn.
Maar bijlange niet zo veel boven de zwarte lijn als 1998 waar de laatste even sterke El Nino viel. […]
Wat verdaaien? Ik weet niet of je het doorhebt maar de datapunten die men op de jouw grafiek plaatst zijn jaargemiddelden. Dus jan-dec 2011, jan-dec 2012,jan-dec 2013, jan-dec 2014.
Als ik zeg 'het sterke El Nino jaar 2015' wil dat zeggen het jaar 2015 waarin er een sterke El nino is. Is dat niet logisch?
De rode stip die men op de grafiek zet is ook een schatting die men doet voor 2015 niet voor alle El Nino maanden in 2015-2016 waar jij lijkt over te spreken.[…]
De eerste 6 maanden van het jaar ... . Het staat letterlljk op de grafiek (2015 through June)
Tip : El Ninos hebben niets te maken met seizoenen van twaalf maanden […]
Wat is er nu in godsnaam een onderschatting aan die rode stip (die 2015 voorstelt) de datasets komen daar toch uit? (Terwijl een jaar dat in meerdere maanden een El Nino natuurlijk had hoger zou moeten uitkomen, zie hindcasts)
Vanwege het dramatisch effect heb ik deze even gegroepeerd


Het El Nino-effect had in 2015 invloed op de maanden juni tot december. Jij ging er vanuit dat dat al vervat zat in die grafiek, wat volgens jou een teken was dat ‘zelfs het xxxtra warme 2015’ nog onder 'de doemvoorspelling' bleef. Dat was echter compleet fout, aangezien slechts de eerste, niet door El Nino geïmpacteerde, helft van dat jaar erop stond.

Maar niet getreurd! We zijn ondertussen weer wat verder en het Hadcrut-jaargemiddelde van 2015 is gewoon beschikbaar.

Omdat ik niet graag mensen beschuldig van iets waarvoor ik zelf te lui ben, heb ik het even op de grafiek gezet. Ik heb ook geprobeerd een zachte kleur (groen) en een simpel vormpje (klein penisje) te gebruiken.


*tromgeroffel*
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  CMIP3b.png‎
Bekeken: 353
Grootte:  135,6 KB
ID: 103374  


Laatst gewijzigd door Klein Licht : 5 augustus 2016 om 11:23. Reden: lid toegevoegd
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden