Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2016, 16:07   #152
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waarom zou hij persoonlijk iets met moslims moeten te maken hebben ? Omdat hij zegt wat iedereen hier alle dagen kan zien ? Dat er hier tientallen hysterische racisten hun boodschap kwijt kunnen ?
Stoort het je dat er iemand niet meehuilt met de wolven in het bos ?
Stoort het je dat er iemand wijst op de spagaat tussen haat vanwege losgeslagen gekken met moslim achtergrond (=slecht) en losgeslagen gekken van eigen kweek (=goed) ?
Stoort het je dat niet iedereen zo stom is om alles te generaliseren ?
Toen er vandaag in de media verscheen dat de zwaarst gekwetste agente in Charleroi een moslima is, kreeg je weer meteen op allerhande fora massa's meldingen in de trend van "zie je wel dat islam er niks mee te maken heeft"...

Als ik stel dat wegens de vernietiging van Constantinopel tijdens de kruistochten die kruistochten eensklaps niks meer met het christendom te maken zouden hebben, zou iedereen me terecht als zeveraar te boek stellen.

Maar als het over islamitische terreur gaat, rollen wereldleiders en opiniemakers over elkaar heen om de islam te bewieroken als vredevol en tolerant en een Chamberlainneke te doen.
En intussen pompen de Saoedi's miljarden oliedollars in die vredevolle islam.

Ik zie dat als een veel groter probleem dan wat racisten, die er al altijd zijn geweest, die hysterisch lopen te kreten over atoombommen op Mekka en mensen boven de woestijn droppen uit vliegtuigen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline