Los bericht bekijken
Oud 9 december 2004, 22:10   #17
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Goed geprobeerd, maar uw referentie naar "Moore nonsens" sloeg wel degelijk op de Patriot Act 1.
En niet één maar vier!! amendementen worden met de voeten getreden door de Patriot Act.
Maar geen erg hoor Tomb. Ik en de meesten die hier al wat langer rondhangen, weten ondertussen wel hoe u reageert wanneer uw "nonsens" worden ontkracht.

Maar weet je wat ik het ergste vind aan al die so cold Amerika lovin' people?
Jullie hebben (terecht) kritiek op Europa voor het ontbreken van vrijheden die de VS wél kent, en tegelijkertijd lopen jullie een gangsterregering achterna die in sneltreinvaart van Amerika een politiestaat heeft gemaakt.
Jullie beweren dat jullie van de VS houden, maar ik zeg u dit: Bij kritiek op het VS-beleid hebben jullie het steeds over anti-amerikanisme, maar Ik hou van Amerika en van alles waar het voor staat (hun Constitution en hun Bill of Rights) en iedereen die nog maar durft te beweren dat hij van Amerika houdt, zou, samen met mij, heftig moeten protesteren tegen die Patriot Act.
Het rare is, een jaartje geleden dacht je nog net hetzelfde als ik over de Patriot Act. In de VS wonen is blijkbaar toch schadelijk voor de algemene zelfontwikkeling.
Eh, Michael Moore is begonnen met het fabeltje dat verkozenen in de VS geen flauw benul hebben van waarvoor ze stemmen, en de wetten zelfs niet lezen voor ze gestemd worden.

De allegatie in dit artikel is dat NIEMAND de Patriot heeft kunnen inkijken voor de stemming. De autheur van het artikel daarentegen is blijkbaar de grote uitzondering op zijn eigen regel, want die heeft viavia geheime documenten kunnen bemachtigen waaruit hij zijn conclusies kan trekken. maw: Onze conspiracy gast heeft de Patriot Act 2 op voorhand gezien, maar de senatoren van de VS niet. (sic)

Het is dus nonsens a la Moore, die geen enkele grond van waarheid bevat. Ik kan ook een volksvertegenwoordiger vinden in Belgie die geen enkele vergadering bijwoont en geen enkele wettekst leest. Denk je dat dat betekent dat er buiten de regering niemand de voorstellen doorneemt? Ik raad u aan om misschien eens te kijken naar CSPAN, dat integraal de debatten uitzend, dan krijg je misschien een beter idee van hoe het er echt dagdagelijks aan toe gaat in de politieke arena van de Verenigde Staten. No access? www.cspan.org is your best friend.