Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis
Dus 15000 $ duurder dan de P90DL met als argument 10 kWh meer ? Ouch... ik dacht dat batterijen net goedkoper gingen worden ?
|
Wie zegt dat het enkel om de accu´s gaat, je kunt toch
lezen?
Citaat:
Instead, the P100D Ludicrous upgrade for existing P90D Ludicrous owners will be an entirely new battery pack that comes along with upgrades to the wiring harness.
|
Meer batterijkracht betekent dikkere kabels en pluggen (dikke pinnen, warmte bestendige isolatie enz...), tenslotte is 2,5 sec naar 60 mph (incl + traktieverliezen) procentueel een serieuze stap meer Wattage dan 2,8 sec naar 60 mph niet? Hoeveel Ampére meer zou er door die
wiring lopen?
Wslk zal het accupackkoelingssysteem ook herzien zijn daarmee de temperatuur binnen de perken blijft bij zulke acceleraties. Vanaf een bepaalde temp° wordt namelijk de batterijstroom beperkt, het heeft dus heel weinig zin meer mogelijke Battrijwattage aan te bieden en de rest onveranderd te laten, daar howf ik qua duurzaamheid geen tekening van te maken.
De Loudicrous optie voor een P90D -zonder de accu zelf aan te passen- kost namelijk als optie 11.300 € in Europa. Op de Tesla site zeggen ze dat de tijd van 0-250 kmh dan ook 20 % snelller is.
Bron:
https://www.tesla.com/nl_BE/models/design?redirect=no