Los bericht bekijken
Oud 25 augustus 2016, 11:25   #3071
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.650
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Dus 15000 $ duurder dan de P90DL met als argument 10 kWh meer ? Ouch... ik dacht dat batterijen net goedkoper gingen worden ?
vooraf: 1 dag later zijn de Europese websites ook aangepast, de P100D is standaard met Ludicrous en Intelligente Luchtvering (BE-website c/p en print.pdf) het prijsverschil in België is 11.300 € voor 10 kWh extra batterijen én aanpassing van de zware stroombedrading/connectoren én koelingssysteem volgens US-bron Teslarati en andere bronnen (zie onderaan Teslamag.de, The Verge, Electrek), the Verge citeert de CTO van Tesla JB Straubel.

Ter info prijsberekening c/p via : https://www.tesla.com/nl_BE/models/design
Model S P100D
0-100 kmh in 2,7 sec
613 km NEDC rijbereik
Citaat:
Model S P100D 154.600
All-Wheel Drive Dual Motor Inclusief
EXTERIEUR
Solid White Paint Inclusief
Carrosserie dakkleur Inclusief
19" Zilveren Slipstream velgen Inclusief
INTERIEUR
Stoelen met zwart textiel Inclusief
Donker essenhout Inclusief
Geïntegreerde middenconsole Inclusief
Wit, Alcantara headliner Inclusief
PERFORMANCE
Waanzinnige "Ludicrous Speed Upgrade" Inclusief
Rode remklauwen met witte inscriptie Inclusief
OPLADEN
Supercharging Inclusief
OPTIES
Intelligente luchtvering Inclusief
Beveiligingspakket Inclusief
Gereguleerde documentatiekosten en bestemmingskosten 440
PRIJS VAN HET VOERTUIG 155.040
Op de P90D kan men de Ludicrous Speed Upgrade (*was optie 11.300 €) niet meer krijgen die is voorbehouden voor de P100D, op de P90D is de intelligente luchtvering 2800 € niet inbegrepen, dus ook bijtellen:
Model S P90D
0-100 kmh in 3,2 sec
509 km NEDC rijbereik
Citaat:
Model S P90D 129.200
All-Wheel Drive Dual Motor Inclusief
EXTERIEUR
Solid White Paint Inclusief
Carrosserie dakkleur Inclusief
19" Zilveren Slipstream velgen Inclusief
INTERIEUR
Stoelen met zwart textiel Inclusief
Donker essenhout Inclusief
Geïntegreerde middenconsole Inclusief
Wit, Alcantara headliner Inclusief
PERFORMANCE
Rode remklauwen met witte inscriptie Inclusief
OPLADEN
Supercharging Inclusief
OPTIES
Intelligente luchtvering 2.800
Beveiligingspakket Inclusief
Gereguleerde documentatiekosten en
bestemmingskosten
440
PRIJS VAN HET VOERTUIG 132.440
Maken we nu terugwerkend een P90DL ervan komt daar *11.300 € bij, maakt 143.740 €

Het terugwerkend verschil in prijs voor de extra 10 kWh en de aanpassing van de stroom-wiring en wie weet nog wat (zie onderaan)? aan de nog eens verbeterde Ludicrous prestaties is dus 11.300 € verschil tussen de nieuwe P100DL en zijn voorganger P90DL.

*
Citaat:
http://www.egear.be/tesla-model-s-prijs/
Overzicht opties P90D
Ludicrous speed upgrade 11.300€

De P90D sprint in 3,3 seconden naar 100 km/u. Wie het nog sneller wil kan het Ludicrous pakket bijbestellen. Hiermee sprint de Model S in 3 seconden naar 100 en wordt de topsnelheid van 250 km/u 20% sneller bereikt. Het pakket is enkel te verkrijgen op de P90D. Een retrofit is mogelijk voor de P85D en P90D.

Intelligente luchtvering 2.800€
Citaat:
http://www.teslarati.com/upgrade-tes...ludicrous-20k/
...
Instead, the P100D Ludicrous upgrade for existing P90D Ludicrous owners will be an entirely new battery pack that comes along with upgrades to the wiring harness. The drivetrain of the vehicle will remain the same.
En meer volgens deze bron (wat ik al in vorige post dacht), naast "de bedrading" wordt ook het koelsysteem significant aangepast zodat de prestaties ook navenant langer kunnen aangehouden worden, soit er komen dus 10 kW extra accucellen bij van het gebruikte klassieke celtype 18650, het nieuwe grotere-betere celtype zal voor de volgende keer zijn.

Citaat:
http://teslamag.de/news/kwh-limit-ak...ltyp-musk-9374

Die neueste Version der elektrischen Oberklassen-Limousine, das Tesla Model S P100D, schafft den Spurt von 0 auf 60 mph in nur 2,5 Sekunden und verfügt über eine Reichweite von bis zu 613 Kilometern nach dem NEFZ. Um diese Werte zu erreichen, musste Tesla jedoch große Veränderungen am Akkupaket durchführen.

Während der Antriebsstrang unverändert blieb, gab es einige Veränderungen im Kabelbaum des Fahrzeugs. Außerdem soll es größere Unterschiede im Akkupaket geben, darunter eine komplett Neugestaltung der Kühlarchitektur, berichtet The Verge. Dadurch wird es deutliche Unterschiede bei Überholmanövern auf Autobahntempo geben, also in dem Tempobereich, wo das Fahrzeug zuvor in seiner Leistung eingeschränkt war.

Elon Musk erklärte, dass man sich aktuell auf das Model S P100D konzentriert und eine 100D-Version, die typischerweise mehr Reichweite aufweist, erst Monate später erscheinen wird. Tesla plant aktuell 200 solche Fahrzeuge (Model S/X P100D) pro Woche zu produzieren. Die Produktion könnte sich in den kommenden Monaten jedoch erhöhen.

Musk sagte außerdem (via Electrek), dass man sich mit dem aktuellen Akkuformat und den darin enthaltenen Zelltypen (18650) nahe am „theoretischen Limit“ befindet. Jegliche Steigerung in der Kapazität wird zukünftig nur mit neuen Batteriezellen erreicht. Tesla plant in der Gigafactory Zellen vom Typ 21-70 herzustellen.
Citaat:
http://www.theverge.com/2016/8/23/12...-s-x-ludicrous
[...]

Though the new battery pack uses the same cell technology, Tesla executives touted the advancements in the battery pack technology itself as significant. "It's a pretty big change in the battery module and pack technology," said JB Straubel, CTO of Tesla, on a call with reporters. "It's a complete redo on the cooling architecture."
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 augustus 2016 om 11:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden