Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2016, 02:08   #105
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het VB en de N-VA zijn twee verschillende partijen. Een ervan werd achter een cordon gestoken. Beide partijen mogen dan uit dezelfde partij zijn ontsproten, het is en blijft een feit dat niet alle VU-ers dezelfde weg wilden gaan. De BUB is maar een speldekop groot vergeleken met de Vlaams-nationalisten, maar zelfs in jouw club wordt er niet over alles hetzelfde gedacht. Jouw doordrammen over het niet samenwerken van het VB en de N-VA heeft maar één bedoeling: de Vlaams-nationalisten tegen elkaar in het harnas jagen, en dat lukt je niet.
Nogmaals: men moet niet over alles hetzelfde denken. Maar hier gaat het om twee partijen met een identieke bestaansreden.

Waarom zou ik ze tegen elkaar in het harnas moeten jagen? Ze zijn al gezworen vijanden. Lees de site van het VB en probeer eens één positief woord over de N-VA te vinden. En vice versa.

Ik ben niet diegene die jaarlijks Ijzerbedevaarten en -wakes attendeert om daar te pretenderen 'Als het om de natie gaat zijn we één'.

Ik ben niet diegene die het concept 'Forza Flandria' bedacht

Ik ben niet een zekere voorzitter van de N-VA die verkennende gesprekken voerde met het VB om daarna ... een kartel met CD&V af te sluiten

Ik heb geen congresteksten geschreven waarin ik het cordon sanitaire verwierp om er daarna op terug te komen

Ik heb niet gezegd dat het Vlaams Belang de Derde Wereldoorlog gaat veroorzaken

Voor mijn part mag het VB 30 procent halen. Die partij is nog enigszins intellectueel eerlijk, minstens principieel en, vooral :

Citaat:
Als die partij ermee (met separatisme) te maken krijgt – en Vlaamse onafhankelijkheid behoort tot de corebusiness van die partij – dan mag je het vergeten. Niemand wil van deze boeren eieren. Het Vlaams Belang is de levensverzekering voor België. C’est bizarre, mais c’est comme ça.
Aldus sprak Siegfried Bracke
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden