Los bericht bekijken
Oud 29 augustus 2016, 17:12   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En snel van teruggekomen...

Donkere bieren in overvloed, maar dat is niet mijn ding dus daar ben ik dan (op een enkele uitzondering na) ook niet aan begonnen. Ik hoor/lees wel dat die door de kenners op prijs gesteld worden maar dus niets voor mij.

Ik ga eerder voor de sterke blonde bieren (á la Duvel) bv of de Tripels en daar is het in (het Noordwesten van de USA althans) blijkbaar nog triestig mee gesteld.

Vraag je een blond bier krijg je als eerste advies steevast een pils en hoewel een voldoende pilssoorten gebrouwen worden, zo bijzonder zijn die niet.
Vraag je dan iets sterker komen ze geheid af met een IPA en hoewel ik af en toe een IPA kan waarderen, too much is trop. Bovendien had ik de indruk dat de meeste van die IPA's te overdreven gehopt waren. Beetje hop is lekker maar bier dat als hoplimonade gaat smaken hoeft voor mij nu ook niet meer. Het moet nog als bier te herkennen blijven.

Uiteindelijk beland je dan al snel bij de 'grotere spelers' en krijg je bv een Tank7 voorgeschoteld. Prima bier wat zeker mijn goedkeuring kan wegdragen maar waar ik niet voor naar Amerika hoef wegens ondertussen overgenomen door Duvel en ook hier vlot te krijgen.

Verder vond ik er ook redelijk wat "Belgian Style White Beers" en die zijn nog best oké al moet je bij bestelling zeker vermelden dat ze er geen schijf appelsien in moeten gooien. En verder dan oké gaan die ook niet echt.

Kortom: ze zijn op de goeie weg (vooral met hun donkere bieren naar verluidt) maar goeie sterke blonde of tripels (kortom, bieren die hun voornaamste smaak niet uit de hop halen) weten ze vooralsnog (een enkele uitzondering na) niet in mekaar te knutselen.
Gezien alle grondstoffen voor de aanmaak van bier in superieure kwaliteiten en in grote hoeveelheden beschikbaar zijn op het Amerikaans continent is het een kwestie van tijd.....

Net zoals de Australiers,De Californiers,de Zuid-Afrikanen.......al lang de Fransen bijgebeend hebben in de wijnsector...

Laatst gewijzigd door kelt : 29 augustus 2016 om 17:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden