Los bericht bekijken
Oud 6 september 2016, 21:03   #129
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Strafzaken zijn rechtszaken waarin de Staat mensen dagvaardt. Evident dat de zaak in de taal van hun keuze verloopt. Burgerlijke partijen kan men hebben, maar zijn niet in alle strafzaken aanwezig.
...
Jij geeft een soort ouderwetse Napoleontische visie op justitie.
Mijn visie gaat ongeveer als volgt:

Strafzaken zijn zaken waarbij een slachtoffer gevallen is, op zodanige erge wijze dat de staat in naam van dat slachtoffer (en van alle toekomstige slachtoffers) wil treden.

De potentiële dader heeft met zijn criminele actie al zijn rechten opgegeven.
Ik pleit vanzelfsprekend niet om verdachten niet alle mogelijke rechten te geven om hun onschuld te bewijzen; voor het geval dat de staat deze onschuld zelf niet bewijst in een onderzoek �* charge en �* décharge.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden