Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Typisch. Een partijgenoot van jou maakt een betwiste opmerking in de federale kamer en wat is jouw reactie? Een forumgenote belachelijk maken en kleineren, bijgevallen door de kampioen van het moddergooien. De man is zwaar gefrusteerd omdat zijn levenswerk, de totale vernietiging van het VB, volledig mislukt is. Integendeel, de partij gaat er flink op vooruit in de peilingen. Goed zo!
Inmiddels is er onduidelijkheid over de grond van de zaak. Bestaat er dan geen klankband van de debatten in de kamers? Wat is er werkelijk gezegd? Zelfs indien hij zou gezegd hebben "keer terug naar Marokko" is zijn ontslag uit de partij een véél te zware straf. Vergeet niet dat de man zeer belangrijk is voor de partij en bovendien een échte dossiervreter is, kortom iemand die je niet zomaar opzijschuift.
Tenslotte verzoek ik je vriendelijk eens goed na te denken over wat je hier dagelijks neerpoot. Je weet toch ook hoe verwoestend deze uitlatingen voor het slachtoffer kunnen zijn. "Het was maar om te lachen" volstaat in deze absoluut niet.
|
Maak je geen zorgen wat mij betreft... Hun opmerkingen zijn gewoonweg zo ver verwijderd van de redelijkheid dat ze eerder zichzelf belachelijk maken dan de anderen...
Hewel ik wil ingaan op hun uitnodiging om in Durbuy een VB-afdeling op te richten...
In Wallonië zijnde waar alleen al de naam Vlaams achterdocht opwekt moet ik dus, wil ik succes hebben, dat woord Vlaams laten vallen en liefst vervangen door franstaligen, want zij hebben geleerd dat er buiten de francofonie geen heil te vinden is...
Om de mensen aan te trekken, rekening houdend met de tijdsgeest door het journaille verspreid, zal ik het dan hebben over het democratische franstalige Blok (zie FDF wiens voorzitter Maingain, steeds en steeds opnieuw door het francofone journaille werd voorgesteld als le démocrate Maingain).
Enfin, het ergste is gebeurd en nu wat het programma van het VB betreft vervang vreemdelingen door Vlamingen en je zit er boenk op... Je hoeft geen nieuwe partijafdeling van het VB op te richten in Durbuy; heel Wallonië is, met de aanpassingen hierboven aangehaald, qua inhoud een afdeling van het VB... Wat zeg ik, zouden we niet eerder zeggen dat het VB een afdeling is van de grote francofonie???