Vers van de pers, 1 jaar na dieselgate doet T&E een grootschalig onderzoek...
Alle nieuwe en recente dieselwagens
euronorm 6 overschrijden nog altijd de lakse emissienormen voor NOx, dit
2 tot 15 maal teveel:
(VW het minste erg, ze hebben blijkbaar wat goed te maken)
http://www.eea.europa.eu/media/newsr...-air-pollution
... het aantal "kankerbakken" in miljoen per land:

volgens merk:
http://www.automobilwoche.de/article...euro-6-dieseln
"The true scandal of Dieselgate in Europe is national regulators turning a blind eye to the glaring evidence of test cheating with the sole purpose of protecting their national carmakers or their own business. This is killing tens of thousands of people annually. We need a European watchdog to stop EU member states protecting their national champions and to ensure the single market for vehicles operates in the interests of all citizens,” Greg Archer said.
Cheating on environmental regulation is not a victimless crime. This causes premature deaths. The World Health Organisation has described worsening air pollution levels as a “public health emergency”. Last year, the European Environment Agency said that NO2, mainly created by diesel engines in urban areas, is responsible for an estimated 72,000 premature deaths in Europe. The majority of NO2-related premature deaths occur in Italy (21,600); 14, 100 in the UK; Germany (10,400); 7,700 in France; Spain (5,900) and 2,300 in Belgium.
Downloads:
https://www.transportenvironment.org...ow_FINAL_0.pdf 2,4MByte
NO2 zorgt voor geschatte 72.000 vroegtijdige doden in Europa, in BE 2300, hier het lijstje:
http://www.eea.europa.eu/media/newsr...-air-pollution
[ .... mode] Nu weet men tenminste toch waarvoor die totaal overbodige dieselpersonenwagens dienen, namelijk het aantal vroegtijdige sterftes (ook kinderen) in stedelijke gebieden en langs drukke wegassen zoveel mogelijk verhogen [/.... mode]
Grafiek volgens merken: