Uittreksel vanop de website van jurgen verstrepen.
Ik neem alleen dat over wat relevant is voor deze draad.
"
Stop de moord van het vrije woord.
Elke wet die een vrij woord beteugelt of onmogelijk maakt zorgt voor een onderhuidse kanker die zachtjesaan woekert. Na de processen tegen het Vlaams Blok, de antiracismewet, de antidiscriminatiewet en de effectieve moord op het vrije woord in Nederland geven de traditionele partijen de Vlaming het gevoel dat hij “zijn gedacht niet meer kan zeggen zoals hijzelf wil”. De burger ervaart dit als antidemocratisch en een ondergraving van zijn spreekrecht, meer bepaald de beknotting van 1 van zijn democratische rechten: de vrije meningsuiting. Hierdoor vermindert nog eens het vertrouwen van diezelfde Vlaamse burger in onze democratische instellingen. De vrije meningsuiting als 1ste amendement in Vlaanderen opnemen zou blijk geven van moed, vertrouwen geven aan de burger en het onderschrijven van 1 van de belangrijkste democratische rechten. Ik roep mijn politieke tegenstanders op om moed te tonen, de burger het vertrouwen te schenken en open te staan voor elke mening, hoe afwijkend die ook is van de traditionele meningen. Alle meningen moeten vrij zijn, je moet het er niet mee eens zijn, maar ze moeten wel geuit kunnen worden. Alleen zo zal je begrijpen wat leeft onder de bevolking en verlegt Vlaanderen haar grenzen
"