Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Dat de mens 'een speciale plaats' heeft. Hoe is dat falsifieerbaar?
Inderdaad, daar hebben ze een woord voor , en dat is cherry picking. U neemt gewoon een criterium dat uw geloof bevestigd. En alles wat uw geloof tegenspreekt, dat negeert u. Net als ELKE gelovige dat doet.Duh! Toch wel! Laten we hierover héél duidelijk zijn. De mens is NIET verder ontwikkeld dan eender welk wezen op aarde. We stammen namelijk allemaal af van 1 gemeenschappelijke voorvader, en hebben dus allemaal dezelfde lange weg afgelegd.  Hoe durft gij zone flauwe kul verkopen, ik snap dat niet!
Wie denkt gij wel dat gij zijt? Gij denkt van u eigen te kunnen beslissen dat 'woorden' van een hogere orde zijn dan andere communicatie? Man man man! 
|
De stelling dat er geen dier is dat meer dan 1000 woorden in de woordenschat heeft is falsifieerbaar. En als dit al zou bewezen worden breid ik het aantal gewoon uit.
En natuurlijk neem ik er één criterium uit, maar ik zou ook een combinatie kunnen nemen.
En het feit dat alle dieren dezelfde voorvader delen, alle zoogdieren althans (ik zou niet weten indien dit voor alles telt, bijvoorbeeld inclusief alle insecten) doet niet af van het feit dat we verder kunnen geëvolueerd zijn. Met verder geëvolueerd bedoel ik dan dat ons systeem als geheel, maatschappij inclusief, complexer is dan andere dieren.
En ja, woorden zijn een hogere vorm van communicatie. Ze zijn een standaardisatie van een beschrijving van concepten. Via woorden kunnen we zaken communiceren met elkaar wat anders zeer moeilijk zou liggen. Ik stel voor dat je me eens een dier uitzoekt die dergelijke discussies voert zoals we nu bezig zijn.