Los bericht bekijken
Oud 24 september 2016, 13:14   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 53.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Jaja... ondertussen heeft de concurrentie (Mercedes-Benz) reeds werkende modellen van BEV vrachtwagens, bij Tesla moeten we het maar doen met geruchten:



http://www.egear.be/mercedes-urban-etruck/
200 km bereik met een 212 kWh batterij is natuurlijk niet zo denderend, allicht goed voor in 't stad.
Werkende modellen? Wat moet ik daar onder verstaan?
In jouw link staat:
Citaat:
De vrachtwagen zal vóór 2020 niet in productie gaan maar hij werpt wel een blik op Daimler’s toekomstvisie
Het is dus ook maar een toekomstvisie hé. Ik denk dat Tesla tegen 2020 dan al verder staat. Van Mercedes heb ik nog nergens een auto gezien die vandaag met een 100 kWh accupack op de openbare weg rijdt en dus verkocht wordt. De Tesla S 85 kWh is sinds 2012 in productie...

Dus een hypothetische Tesla-vrachtwagen bouwen met pakweg 5 accupacks van de S 100 is nu eenmaal niets bijzonders. Dan heb je al 500 kWh.

Citaat:
Qua Nikola One, wie het nieuws een beetje heeft opgevolgd weet dat die drie weken geleden het roer drastisch omgezwaaid hebben: de Nikola One wordt een hybride truck aangedreven met een waterstofbrandcel.
Lijkt idd zo de link https://nikolamotor.com/one had ik gegeven, ze gaan blijkbaar van CNG naar H2.

Citaat:
Ik stel me toch vragen bij die Nikola: die truck heeft 100 kg H2 nodig voor een bereik van 1200 mijl. Dat is goed voor een energiecapaciteit van ~4000 kWh, maar vloeibaar waterstof heeft een dichtheid van 70 g/L dus die Nikola moet een waterstoftank hebben van 15000 L (en op een temperatuur gehouden van -253°C) - Ouch...
Wat ouch, al van de Toyota Mirai gehoord, die rijdt nochtans. Ze zullen het wel doen zoals de Toyota Mirai het doet, die heeft 2 druktanks van 2,5 kg H2, dus 5 kg H2 onder 700 bar druk samengeperst, en haalt daarmee 500 km rijbereik:
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai
Der Toyota Mirai erzielt eine Reichweite von 500 km. Der Elektromotor treibt den Wagen mit einer Leistung von 114 kW (153 HP oder 155 PS) an. Das maximale Drehmoment liegt bei 335 Nm. Die Beschleunigung von 0 auf 60 mph liegt bei 9 Sekunden, von 0 auf 100 km/h bei 9,6 Sekunden, und die Höchstgeschwindigkeit bei 178 km/h.[5] [10] Der Wasserstoff wird in zwei getrennten Tanks, die bei 700 bar jeweils etwa 2,5 kg Wasserstoff aufnehmen können, gespeichert.[11] [10]
Volgens de link van Nikola One:
Citaat:
Fuel Tanks: Cryogenic Hydrogen
Soit de 1 december 2016 zullen we het wel weten van Nikola One. Er zouden al 7000 voorbestellingen zijn: http://www.autobild.de/artikel/e-mob...e-9376509.html
__________________
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 september 2016 om 13:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden